A világ legnépszerűbb közösségi oldalának vezérigazgatója az amerikai PBS televíziós csatorna reggeli műsorában meglehetősen pikírten nyilatkozott a Google Pluszról.
A Google a „saját kis Facebookját építgeti" - nyilatkozta Mark Zuckerberg, a Facebook alapító-vezérigazgatója hétfőn a PBS-nek. Zuckerberg az amerikai TV-csatorna veterán műsorvezetője, Charlie Rose műsorában fejtette ki véleményét a konkurens közösségi oldalról. A CEO hangsúlyozta, cége kölcsönösen gyümölcsöző munkakapcsolatot ápol a legnagyobb versenytársainak tartott piaci szereplőkkel - így az Apple-lel és az Amazonnal is - ; a Google-t tekinti egyetlen „barátságtalan" riválisának – írja a Computerworld.
„Az emberek folyton (piaci) háborút emlegetnek. Pedig a cégek számos különféle módon működnek és működnek együtt. Van néhány komoly versenytársunk, de nem hiszem, hogy ebben a helyzetben volna bárki, aki mindent vihet" - jellemezte a közösségi szolgáltatások piacát Zuckerberg.
„A Google bizonyos szempontból harcos filozófiát képvisel, és épp a saját kis Facebookját építgeti" - hangoztatta a cégvezető. „Ha viszont az Amazonra vagy az Apple-re nézek, olyan vállalatokat látok, amelyek szorosan együttműködnek velünk. Folyamatos eszmecserét folytatunk: azon vagyunk, hogy az eddiginél is sikeresebbé tegyük a közös munkát" - húzta alá Zuckerberg.
Sheryl Sandberg, a Facebook operatív működésért felelős vezetője még Zuckerbergnél is fontosabbnak tartja a versenytársak közötti jó kapcsolatot. A menedzser hangsúlyozta: „nagyon komoly partnerstartégiával" rendelkeznek, fő céljuk, hogy közösségi megoldásokkal lássák el a nagy média- és IT-vállalatokat. „Mi egyetlen dologgal foglalkozunk, azt viszont nagyon jól csináljuk. A többi cég általában elaprózza az erőforrásait, de mi a folyamatos növekedés ellenére is kitartunk a saját területünk mellett" - mondta a COO.
A Google június végén indította el a Google+-t, azzal a nem titkolt céllal, hogy megerősítse pozícióját a közösségi szolgáltatások piacán. A cég kedden, a Pages bemutatásával a cégek számára is lehetővé tette az oldalon való megjelenést; jelenleg cirka negyvenmillió felhasználóval rendelkeznek, ami egyelőre elég gyengécske eredménynek tűnik a Facebook 800 millió regisztráltjával szemben.