A Marauder ugyanis nem más, mint egy négy keréken guruló szörnyeteg.
A Marauder ugyanis nem más, mint egy négy keréken guruló szörnyeteg. Az amerikai Hummerhez hasonlóan a johannesburgi Paramount Group is katonai alkalmazásra fejlesztette ki a rettenetes méretű járművet, amelynek ránézésre katasztrófafilmekben lenne a helye. A felépítménytől függően 9-12 tonnás monstrum azonban négy-, illetve hatkerekű változatban már civilek számára is elérhető, igaz, a mintegy 300 000 angol fontos árcédulának - összehasonlításként: hasonló nagyságrendű összeget kell fizetni egy Rolls-Royce Phantomért - köszönhetően nem kell attól tartani, hogy minden sarkon belebotlunk majd egy ilyen gépóriásba.
Pontosabban szólva, inkább a Marauder botlana belénk, a több mint hat méter hosszú teherautó – ekkora méretnél már lekicsinylő lenne terepjárónak nevezni – ugyanis több mint két és fél méter magas, és akkora gumiabroncsokkal szerelték fel, amely egy hétköznapi autó teteje fölé magasodik.
A Maraudert egy hathengeres turbódízel motor hajtja, a palettán 221-296 lóerős modellek szerepelnek. Erre a teljesítményre pedig szükség is van, mivel a tíztonnás gépállat további 5-8 tonna rakományt tud magával vinni, illetve a sofőr és a navigátor mellett 8 utas számára kínál – nem túl kényelmes – ülőhelyet.
Természetesen komoly páncélzat is jár egy ilyen „katonaszökevény” mellé, amelyet a brit Top Gear autós műsor mindenre elszánt műsorvezetői alaposan le is teszteltek. A gyártó Paramount Group tájékoztatója szerint a Marauder akár két tankelhárító aknán is képes áthajtani különösebb károsodás nélkül: ez annyit jelent, hogy a kerekei alatt 14, a kocsiszekrény alatt 7 kilogramm TNT-t lehet felrobbantani.
A Top Gear stábja ezt a ziccert nem hagyhatta ki: míg a „kontrollcsoport” gyanánt alkalmazott Hummert cafatokra szaggatta a robbanás, a Marauder csupán defektet kapott, ám ez egyáltalán nem gátolta meg abban, hogy „saját lábán” hagyja el a robbantás helyszínéül kiszemelt mezőt. A brit autós fenegyerekek azért a biztonság kedvéért még egy komplett téglafalon is áthajtottak a szörnyeteggel, amelyet az egyetlen karcolás nélkül megúszott – a téglafal már nem volt ilyen szerencsés.
Kíváncsian várjuk, hogy a Hummer-imádatáról is ismert korábbi kaliforniai kormányzó, Arnold Schwarzenegger mikor rendeli meg az első Marauderét a dél-afrikai gyártól (természetesen környezetbarát hidrogénnel hajtott motorral, hiszen a hollywoodi visszatérését fontolgató színészlegenda korábban Hummerjeit is átalakította zöld terepjárókká).