A nap képe: Budapesttől a Velencei-tóig érne a kínai szuperhíd
Valamivel több mint 42 kilométeren kígyózik majd az a híd, amelyet Kína egyik keleti tartományában fognak felépíteni. A rekorder építmény közel 5 kilométerrel múlja majd felül a világ jelenlegi leghosszabb közúti hídját.
A The Telegraph brit lap értesülései szerint a Csingdao Hajvan híd akár a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő csalagutat is helyettesíthetné, mivel átérne a La Manche csatorna egyik partjáról a másikra.
Az 5,5 milliárd fontos (közel 1800 milliárd forint) beruházás a forgalmas Csingdao kikoötővárost köti majd össze Huangdao külvárosával. A Shandong Gausu Group nevű cég által tervezett gigantikus építményen egy hatsávos autópálya kígyózik majd, az úttestet pedig több mint 5200 oszlop tartja majd. Az idén tervezett megnyitás után a hídon naponta több mint 30 000 autó hajt majd keresztül.
Az építményt legalább tízezer munkás építi éjjel-nappal. A két part irányából egyszerre végzett munka nemsokára befejeződik, amikor az elkövetkezendő napokban összeér az óriáshíd két vége.
A számok önmagukért beszélnek: a híd építéséhez 450 000 tonna acélt használtak fel – ebből 65 Eiffel-tornyot lehetne építeni – a kőműveseknek pedig 2,3 millió köbméter betonnal kellett dolgozniuk (ezzel a mennyiséggel 3800 olimpiai medencét lehetne feltölteni). A hivatalos kommunikáció szerint a híd ellenáll akár egy 8-as erősségű földrengésnek, tájfunnak, illetve akár egy 300 000 tonnás hajóval való ütközésnek is.
Kínában található egyébként a világ tíz leghosszabb hídjából hét, köztük a világ leghosszabb vasúti hídja, a több mint 163 kilométer hosszú, Danjang-Kunshan híd is, amely Sanghaj mellett húzódik, szárazföld és víz fölött egyaránt. A Csingdao Hajvan egyébként nem lesz sokáig a világ leghosszabb közúti hídja, az ázsiai országban ugyanis már építik a trónkövetelőt, amely Hong Kongot köti majd össze a déli Guangdong tartománnyal. A 2016-ra elkészülő, 6,5 milliárd fontba kerülő építmény csaknem 50 kilométer hosszú lesz.