Tech techline.hu 2010. július. 22. 05:00

Hogyan kerülhet weboldalunk a topok közé?

A topok topja természetesen a Facebook, de persze léteznek 100-as, 500-as, 1000-es toplisták is.

A topok topja természetesen a Facebook, de persze léteznek 100-as, 500-as, 1000-es toplisták is. Ahhoz, hogy egy ilyen listára kerüljön egy site, meglehetősen nagy teljesítményt kell produkálnia. Ezt a bizonyos teljesítményt tette górcső alá (a Google adataira alapozva) az egyik blog (royal.pingdom.com), amelynek vonatkozó cikkéből idézünk néhány érdekes számot, adatot.
A Google még májusban tette közzé listáját az 1000 leglátogatottabb weboldalról , minden oldal mellett feltüntetve, hogy hány egyedi látogató (unique user, UU) volt kíváncsi egy hónapban a szóban forgó site-ra. Mindezt alapul véve az derül ki, hogy amennyiben azt szeretnénk, hogy oldalunk benne legyen a leglátogatottabb weboldalak top 1000-es listájában, akkor bizony el kell érnünk, hogy havonta legalább 4,1 millió egyedi látogató keresse fel. A top 500-as listához már 7,4 millió UU-ra, a top 100-ashoz pedig 22 millió látogatóra van szükség. A top 50-es lista tagjai 41 milliós havi látogatószámot mondhatnak a magukénak, míg a top 10-be 230 millió UU-val lehet bekerülni. És a toplisták élére? Nos, ha valaki oda szeretne kerülni (és le akarná taszítani trónjáról a Facebookot), annak olyasvalamit kellene kitalálnia oldalára, amire havonta több mint 540 millióan kíváncsiak. (Ebben mesterkedik most a Google is, a Google Me-vel).

Részlet a bűvös top 1000-es listából

A royal.pingdom.com, az adatokat elemezve, tesz még egy érdekes megállapítást, nevezetesen, hogy amennyiben grafikonon ábrázoljuk a toplistákat (a vízszintes tengelyre felvéve a listán elfoglalt helyezést, míg a függőlegesre a UU számot), egy úgynevezett long tail- (hosszú farok-) szerű diagramot kapunk.

A 100-as toplista hosszú farok diagramja (forrás: www.pingdom.com)

Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy az első helyezettek még óriási látogatószámot mondhatnak magukénak, majd hirtelen csökken a látogatók száma, és sok olyan site van, amelyikre szinte ugyanannyian kíváncsiak. A számok nyelvén pedig mindezt úgy fogalmazhatnánk meg, hogy a top 10 weboldal tudhatja magáénak a top 100 weboldal látogatóinak majdnem a felét (42%-át), és a top 1000 weboldal látogatóinak majdnem a negyedét (21%-át). A top 100 weboldal pedig elviszi a top 1000 weboldalra kíváncsi látogatók felét, s ugyanennyi látogatón osztozik a maradék 900 weboldal.
Na, de félre az unalmas számokkal, inkább vessük bele magunkat a Google lista tanulmányozásába, és bízzunk benne, hogy előbb-utóbb valamelyik hazai site is (például a techline?) feliratkozik a top 100-as listára.

 

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?