A Digg.
A Digg.com a közösségi média előző hullámának, a Twitter előtti időknek volt az egyik sztárja, mára alaposan eljárt felette az idő.
Kár, mert az alapötlet jó. Bárki bedobhat egy hírt (linket), a felhasználók pedig szavazhatnak annak értékéről. Tiszta demokrácia. Nem a szerkesztő, hanem a „tömegek bölcsessége" dönti el, mi a fontos és mi nem.
Az elmélet mutatós, a gyakorlat azonban lényegesen bonyolultabb. A Digg.com kezdeti sztárolása (hájpolása) után – ez 2007 körül tetőzött – egyre többen kezdtek arról beszélni, hogy a Digg-modell csak látszólagos demokrácia, és valójában a „diggerek" egy szűk köre határozza meg, kik kerülnek a címlapra (vagyis kiknek szállít a Digg.com rengeteg látogatót). Az is kiderült, hogy a Digg.com nagyon sérülékeny, különböző érdekek szerint könnyen manipulálható.