Nap mint nap találkozhatunk azzal a kijelentéssel, hogy „a mai gyerekek már beleszülettek a számítógépek használatába”, „a kisujjukban van a technikai eszközök kezelésének csínja-bínja" és hasonlók. Vajon mennyire megalapozottak ezek a kijelentések? A válaszokat egy izgalmas, a Leonardo da Vinci program keretében működő Tenegen projekt támogatásával végzett kutatás foglalja össze.
Nyilvánvaló, hogy a web 2.0 megváltoztatta a mai gyerekek életét, hatással van szellemi fejlődésükre. Az interneten keresztül olyan mennyiségű információhoz jutnak (juthatnának), amely akár csak 20 évvel ezelőtt is utópiának tűnt. A kérdés az, hogy igénylik-e egyáltalán ezt a mennyiségű információt, illetve tudnak-e vele élni? Kutatásunkat többek közt ezen kérdések megválaszolása hívta életre.
Külföldi szerzők cikkeit olvasva elgondolkodtunk azon, hogy igazak-e állításaik a magyar 10-24 éves korosztályra vonatkoztatva? Anélkül, hogy előreszaladnánk, eláruljuk: nem teljes mértékben.
Kíváncsi a részletekre a digitális bennszülöttekkel kapcsolatban? Olvassa el a techline.hu cikkét!