Tech hvg.hu 2010. április. 09. 11:40

Így neveld a sárkányodat - 100 terabájt és 50 millió renderóra

A Shrek készítésekor 6 terabájt adatra és 5 millió renderórára volt szükség, az „Így neveld a sárkányodat” esetében már 100 terabájtra és 50 millió renderórára.

Az „Így neveld a sárkányodat” című új 3D animációs film nézői tűzokádó sárkányok ezreiben, páncélos viking harcosok százaiban, morajló hullámokban és buja erdőségekben gyönyörködhetnek.

A DreamWorks 2001-ben bemutatott Shrek című filmjének készítésekor 6 terabájt adatra és 5 millió renderórára volt szükség. A rajzfilmkészítést támogató technika fejlődését jól érzékelteti, hogy az „Így neveld a sárkányodat” esetében már 100 terabájt és 50 millió renderóra volt a fenti két érték. A renderfarm – azaz az animációs szekvenciák feldolgozására összehangoltan működtetett számítógépcsoport – több mint 25 ezer processzormagból állt, amelyből közel 10 ezer mag az idő 100 százalékában – tehát 28 héten keresztül napi 24 órában – a film készítésén dolgozott.

Az újszerű fényhatások kidolgozását a DreamWorks Animation az ASC és BSC díjas operatőrre, Roger Deakinsre bízta. A HP ProLiant back-end blade-szerver tömböt vezérlő HP Z800 munkaállomásokkal Deakins interaktívan, végleges képminőségben vizsgálta és tervezte meg a fényhatásokat, közösen a DreamWorks Animation VFX és CG szakembereivel.