A blog eredetile csak egy online felület, azaz napló volt, az utóbbi években azonban külön műfajjá nőtte ki magát, saját szabályokkal, hagyományokkal, nyelvezettel. Kik és hogyan lettek milliárdosok blogolásból?
A blog mint egy ingyenes valami él a legtöbb internetező képzeletében, és ez valamennyire igaz is. A blogok szórakozásból, elhivatottságból, sőt sokszor csak poénból (lásd. istartedsomething.com) születnek. Ahogy azonban a blog népszerűvé válik – és ha jól csináljuk és különleges a blogunk, akkor az lesz –, máris hatalmas üzletté válhat. Az ingyenesség az olvasók felé persze továbbra is megmarad, a szponzorok azonban özönlenek.
Az egyik legjobb és legismertebb példa erre Nick Dentoné: 2007-ben a Sunday Times „gazdagok listáján” az 502. helyet foglalta el. Ez elég hátul van – mondhatnánk –, de ne tegyük, az 502. hely ugyanis 290 millió dollárt jelent (majdnem ötvenhét milliárd forint), és ha tekintetbe vesszük, hogy Nick egy angol újságíró, ez igen szép keresetnek számít. 2002-ben indított blogját azóta már külön csapat üzemelteti, a blog indulása után két évvel 2004-ben már havi 6500 dollárt jövedelmezett, napjainkban pedig mindenki ismeri és szereti. Mi a titka? A techline.hu cikkéből kiderül.