A Médiablog szerint be kell látni, hogy az internetes híriparra közvetlenül nem ültethető át az iPod - iTunes modell.
Először is, a hírek szöveges-képes megjelenítése bonyolultabb, drágább, mint a zenei fájlok lejátszása, ennek megfelelően nem dobható még a piacra tömegesen eladható e-olvasó - olvasható a bejegyzésben. Másodszor az iPod-iTunes modell lényege, hogy a zeneszámok önállóan, darabonként megvásárolhatók. A lapkiadók viszont teljes lapszámokat szeretnének értékesíteni, ami visszalépés a mai webes gyakorlathoz képest - írja a szerző. Harmadik pontként említi a Médiablog, hogy a zeneszámok viszonylag tartósak. Rövid távon nagy eladásra a friss slágerek számíthatnak, ugyanakkor a long tail elvnek megfelelően még egész hosszú idő után is lesznek kisebb eladások. Egy újságcikk életciklusa ennél sokkal rövidebb.
Ha kíváncsi a cikk teljes tartalmára, kattintson!