Drasztikus a válság hatása a hazai médiára
Drasztikus a gazdasági válság hatása a hazai médiafogyasztásra - áll a Magyarországi médiapiaci körkép 2008 című, az ORTT Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézete által publikált kiadvány összegzésén.
"2009-re egyértelmű csökkenést vár a piac, a különböző források a hirdetési piac 15-30 százalékos csökkenését jelzik" - áll az Incze Kinga által jegyzett anyagban, amely szerint tavaly még nagyjából stagnált a tévénézés mértéke, a rádióhallgatás lassú csökkenése pedig megállt, miközben tovább csökkent a nagy lefedettségű médiumok (azaz az országos televízió- és rádiócsatornák, a nagy példányszámú és olvasottságú lapok) súlya, ennek nyertesei pedig kisebb lefedettségű versenytársaik voltak.
A médiatípusonkénti fogyasztás ugyanakkor többnyire nem csökken, csak a szétdarabolódás, a fragmentáció vagy az a tény keltett ilyen percepciót, hogy a „mainstreamen” kívül rekedt médiumok nehezebben vagy alig kutathatók, kutatottak, ez pedig nehezebben áttekinthetővé teszi az adatokat.
"A közszolgálati csatornák és minőségi lapok iránti érdeklődés tovább csökkent", ugyanakkor az internethozzáféréssel rendelkezők arányának emelkedése lehetővé teszi, hogy az online médiumok fogyasztása mennyiségi értelemben is versenyképessé váljon az offline médiumokéval - áll az összegzésben, amely szerint "2008-ban alapvető strukturális változások nem történtek a médiapiacon az előző évhez képest"