200 millió dollárral is csökkenhet idén a magyar médiapiac
Idén akár 200 millió dollárral is csökkenhet a magyar szórakoztató- és médiaipari piac teljesítménye a tavalyi évhez képest a gazdasági válság miatt - közölte az iparág jövőjét vizsgáló tanulmánya alapján a PricewaterhouseCoopers (PwC).
A magyar internet szolgáltatás szegmens azonban megszakítás nélkül bővülhet, évente átlagosan 12 százalékkal, amelynek eredményeként öt év múlva várhatóan 1,4 milliárd dolláros értéket képviselhet.
A PricewaterhouseCoopers közleményében rámutatott: 2013-ra a globális szórakoztató- és médiaipari piac egészének teljesítménye - beleértve a fogyasztók és a hirdetők általi kiadásokat is - elérheti az 1,6 billió dollárt. Mindez összetetten 2,7 százalékos bővülést jelent, ezen belül azonban az egyes szegmensek igen széles skálán mozognak: a zeneipar 3 százalékos visszaesésétől az internet elérés 9,2 százalékos növekedéséig.
Ezt az ötéves időszakot tovább bontva a PwC szakértői 2009-ben még 3,9 százalékos visszaesésre számítanak a globális szórakoztató- és médiaipari piac egészére vetítve, majd 2010-ben csak minimális, 0,3 százalékos előrelépésre, ám később a növekedés várhatóan felgyorsul és 2013-ban már a 7,1 százalékot is elérheti. A 2009-es trendeket vizsgálva a videojátékok 7,2 százalékos növekedése és a TV hirdetések 11,4 százalékos visszaesése lehet a két véglet ezen a piacon a tanácsadó vállalat szerint.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.