2009. április. 14. 14:49
MTI
Utolsó frissítés: 2009. április. 14. 14:35
Tech
A PSP- és iPhone-játékok a legkelendőbbek
Egy vadonatúj és igencsak meglepő kimutatás szerint a PSP- marokkonzol- és iPhone-tulajdonosok tavaly több játékot vettek, mint bárki más. Ezzel az olyan "nagy testvérek" forgalmát is lekörözték, mint az Xbox 360 és a PS3 - olvasható a GameSpot internetes magazinban.
Az iPhone-t a legtöbben mint kézben hordozható számítógépet ismerik, pedig a készül kiválóan alkalmas játékok futtatására is.
A nemrég megrendezett San Franciscó-i MI6 marketing konferencián, amelyen a játékipar legnagyobb szereplői vettek részt, látott napvilágot az a meghökkentő kimutatás, amely szerint a Sony kis marokkonzolját, a PSP-ét birtoklók és az iPhone-tulajdonosok sokkal több címet vásároltak tavaly, mint bármilyen más platform tulajdonosai. Az iPhone-ra vásárolt átlagos "játékmennyiség" 4,57, míg Sony PSP-re 4,12 volt. Teljesítményükkel alaposan lehagyták a konkurenciát: a PS3-nál 3,99, a Microsoft Xbox 360-nál pedig mindössze 3,55 játékot mutattak ki.
Érdekes eredmény volt az is, hogy az iPhone-tulajdonosok más, általuk birtokolt géptípusra is szívesebben vásárolnak játékot, mint azok a megkérdezettek, akiknek nincs iPhone-juk.
Arról is megkérdezték a felmérésben részt vetteket, hogy milyen szempontok alapján vásárolnak. A legfontosabb választási tényező a "kedvező ár" volt (72 százalék), ami jelzi azt is, hogy a videojáték még mindig költséges mulatságnak számít a vásárlók szemében. A második legnépszerűbb vásárlási szempontként a megkérdezettek a kipróbálható demoverzió meglétét jelölték meg. Kiderült az is: a vásárlókat sokkal inkább befolyásolja az, hogy lássák a játék dobozát az üzletben (50 százalék, mint hogy elolvassák az online és nyomtatott sajtó elemzéseit vagy kritikáit (42 százalék).
A közvélemény-kutatást az E-Poll Research nevű cég végezte el még februárban, és 1000 játékost használtak fel mintának.
A nemrég megrendezett San Franciscó-i MI6 marketing konferencián, amelyen a játékipar legnagyobb szereplői vettek részt, látott napvilágot az a meghökkentő kimutatás, amely szerint a Sony kis marokkonzolját, a PSP-ét birtoklók és az iPhone-tulajdonosok sokkal több címet vásároltak tavaly, mint bármilyen más platform tulajdonosai. Az iPhone-ra vásárolt átlagos "játékmennyiség" 4,57, míg Sony PSP-re 4,12 volt. Teljesítményükkel alaposan lehagyták a konkurenciát: a PS3-nál 3,99, a Microsoft Xbox 360-nál pedig mindössze 3,55 játékot mutattak ki.
Érdekes eredmény volt az is, hogy az iPhone-tulajdonosok más, általuk birtokolt géptípusra is szívesebben vásárolnak játékot, mint azok a megkérdezettek, akiknek nincs iPhone-juk.
Arról is megkérdezték a felmérésben részt vetteket, hogy milyen szempontok alapján vásárolnak. A legfontosabb választási tényező a "kedvező ár" volt (72 százalék), ami jelzi azt is, hogy a videojáték még mindig költséges mulatságnak számít a vásárlók szemében. A második legnépszerűbb vásárlási szempontként a megkérdezettek a kipróbálható demoverzió meglétét jelölték meg. Kiderült az is: a vásárlókat sokkal inkább befolyásolja az, hogy lássák a játék dobozát az üzletben (50 százalék, mint hogy elolvassák az online és nyomtatott sajtó elemzéseit vagy kritikáit (42 százalék).
A közvélemény-kutatást az E-Poll Research nevű cég végezte el még februárban, és 1000 játékost használtak fel mintának.