2008. február. 14. 14:03
Bari Máriusz
Utolsó frissítés: 2008. február. 14. 14:06
Tech
Átverés az online hirdetés?
Új tanulmány látott napvilágot az online hirdetések sikerességével kapcsolatban Amerikában. A vizsgálat szerint az átkattintások felét az internetezők egy nagyon kis százaléka végzi el, a kialakult kép nem reprezentatív, s még csak összefüggés sincs a cégarculat pozitív változása és a kattintások száma között.
A "Natural Born Clickers" című tanulmányból az derül ki, hogy az online hirdetésekre kattintások feléért az internetezők 6 százaléka felelős. A gyakori kattintók főként a 25-44-es korosztályból kerülnek ki, évi fizetésük nem haladja meg a 40 ezer dollárt. Az elemzések szerint ez az online szegmens teljesen eltérően viselkedik a tipikus felhasználótól - míg négyszer több időt tölt el az interneten, fogyasztási szokásai nem állnak ezzel összhangban. Ugyanezek az internetezők jelemzően gyakran látogatják a karrierlehetőségekkel foglalkozó, az aukciós és a szerencsejáték-oldalakat.
Miközben számos online médiacég az átkattintási arányt használja elemzési és tárgyalási alapként, a tanulmány szerint a gyakori kattintók csoportja határozottan nem reprezentatív. A további vizsgálatok arra is rámutatnak, hogy nincsen összefüggés egy márka javulása és a márkahirdetésre kattintások számának növekedése között. A Natural Born Clickers szerint az átkattintási értéket nem szabad mérvadónak tekinteni, a hirdetésekben pedig igazából a márkaerősítő hatás a fontos, a klikkek százait vagy ezreit csak hasznos "melléktermékként" tanácsos kezelni.
A tanulmány mögött a Starcom USA médiaügynökség, a digitális fogyasztói szokásokat vizsgáló comScore, valamint a viselkedési szokások alapján célzott hirdetésekkel foglalkozó Tacoda áll.
Tech
euractiv.hu
2007. január. 26. 10:40
Jogsértő hirdetés a Google AdSense-en?
Vállalkozás
2007. október. 04. 08:48
Internet-marketing, ahogy a profik csinálják
Tech
Bari Máriusz
2008. január. 15. 13:50