Évente 110 milliót áldoz a Google a "jó napokra"
A Google-keresések alig egy százalékát intézik a "Jó napom van" gombbal , derült ki a publicradio.org Google-lel készített interjújából. A keresőgomb jelentős reklámbevétel-kiesést jelent a cégnek.
A Google főoldalán látható "Jó napom van" a szokásostól eltérő keresési eredményt ad: míg egy kifejezésre rákeresve több száz, tízezer vagy millió találatot kapunk, az oldal kakukktojásaként működő gomb megnyomása után azonnal az első legerősebb találatra viszi az érdeklődőt. "Felhasználhatósági szempontból a Google oldala nagyon jó, mert mindenféle kétség nélkül használható. A Jó napom vanra ez már kevésbé igaz, mert az embereknek fogalmuk sincs, mit is jelent", nyilatkozta Jacob Nielsen vezető webhasználati szakértő a publicradio.org Marketplace podcastjának.
"Teljesen nyilvánvaló cél rejlik a Jó napom van mögött" - mondta Sergey Brin, a cég egyik alapítója a Marketplace kérdésére. "A lehető legpontosabb találatot akarom megkapni anélkül, hogy kapnék egy listát, amiből választanom kéne, úgyhogy egy kicsit szerencsésnek is érezhetem magam, ha éppen azt találom meg, amit kerestem." Brin ennek ellenére bevallotta, alig használja a gombot.
A Rapt online pénzügyi felmérési cég igazgatója, Tom Chavez rövid számolás után kiderítette: azzal, hogy a különleges gomb megnyomása során nem jelennek meg reklámok, a keresőóriás évente hozzávetőlegesen 110 millió dollár bevételtől esik el.
A cég alapítói szerint lehetséges "túl szárazzá, túl cégessé, túl pénzorientálttá válni", a Jó napom vanhoz hasonló megoldások azonban azt sugallják, hogy igazi, nemcsak céges érdekekre figyelő emberek dolgoznak a cégnél. Jacob Nielsen szerint az ötlet egyértelműen üzleti fogás. "Ha azt sugallják magukról, hogy laza, söröző egyetemisták, hatásosabb, mintha azt közölnék: tizenhatezren vagyunk a cégnél, és éppen azon dolgozunk, hogy aláássuk a magánszférádat."