Jobb a Yahoo, mint a Google?
Most először jobban tetszik az amerikai internetezőknek a Yahoo, mint a Google. Csak egy portál kellett hozzá.
A Michigan állami egyetemen tizenharmadik éve végzett fogyasztói elégedettség vizsgálaton először teljesített jobban a Yahoo, mint a nagy rivális Google. Az ACSI (American Consumer Satisfaction Index) száz pontjából a Yahoo 79-et ért el, ami egy év alatt 3,9 százalékos javulást jelent. A Google 78 pontot kapott a felhasználóktól, 3,7 százalékkal kevesebbet a tavalyinál.
Továbbra is a Google a legnépszerűbb kereső, portálnak viszont jobb a Yahoo - derül ki a kutatásból. Sikerét is az új ruhába öltöztetett központi portálnak köszönheti a Google riválisa. "Megkedvelték a felhasználók az új oldalt, és az online közösségek terén is megtartotta domináns pozícióját a Yahoo" - mondta Larry Freed, a felmérést támogató ForeSee Results közvélemény-kutató vállalat vezérigazgatója.
"A Google-nál viszont ugyanazt látja az átlagnetező, mint három éve." A cég továbbfejlesztette a levelezőprogramját és a többi között új webes irodai alkalmazásokat is kínál, "de még nem találták meg a módját, hogy felhívják a felhasználók figyelmét a kitűnő fejlesztésekre" - mondta a szakértő.
A nagy cégek közül bukott az AOL is, amely az internetszolgáltatás helyett újabban az alkalmazásokra koncentrál. A jelek szerint csekély sikerrel; egy év alatt 9 százalékkal csökkent a fogyasztók elégedettsége, 67 ponton áll és alig kedvelik jobban, mint az adóhivatalt.
Az indexet csaknem 70 ezer interjú alapján állították össze. A fogyasztókat 45 iparág több mint 200 vállalatának szolgáltatásairól kérdezték.