A Nintendo Wii konzolja már a tévék nézettségét rontja
Két évtized óta múlt héten fordult elő az, hogy egy japán kereskedelmi tévécsatorna nézettsége sem haladta meg a 9 százalékot. Az ok három betűben keresendő, a Nintendo Wii nevű konzoljában.
Tíz, öt vagy akár két évvel ezelőtt a japán családok esténként a tévé előtt gyűltek össze. Manapság a kora esti műsorsávban (este 7 és 9 óra között) fiatalok és öregek egyaránt a tévékészülék előtt ülnek – azzal a különbséggel, hogy a műsorok helyett a Nintendo Wii konzol játékaival foglalják el magukat.
A Wii már a tévécsatornákat is fenyegeti © AP |
Az alig egy éve piacra dobott otthoni játékgép újdonsága a mozgásszenzorokkal ellátott irányítóbot, amellyel horgászbottól kezdve kardig számos eszközt és fegyvert lehet szimulálni. Ebből adódóan a fejlesztők olyan játékokat tudnak kidolgozni, amelyek nemcsak a 8-16 éves korosztályt, hanem a jóval idősebbeket is ösztönözni tudják.
Az ország egyik legnagyobb kereskedelmi csatornájának számító Fuji TV vezérigazgatója egyértelműen kimondta: a szappanoperák és a játékshow-k vajmi keveset érnek a Wii által adott játékélménnyel szemben. A TBS kereskedelmi csatorna igazgatója szerint a nézettség-ingadozás értéke sosem volt még annyira riasztó, mint az elmúlt héten. Ugyan hozzájárul ehhez az is, hogy egyre többen néznek tévéadásokat mobiltelefonon, ezek pontos számát pedig jelenleg képtelenség lekövetni, az igazi probléma a tévétársaságok számára az a kiesett idő, amit a japán háztartások inkább a Wii játékai előtt töltenek.
A japán tévécsatornáknak igencsak össze kell magukat szedniük, ha javítani akarják statisztikáikat. Készülőben ugyanis a Wii Health program, amellyel játékos fitness-edzésekben lehet részt venni és reppentek már fel hírek olyan játékokról is, amelyekben sütést-főzést kell szimulálni: mindezek a jelentős nézettséget produkáló sport- és főzőműsorok iránti érdeklődést nyirbálják majd meg minden bizonnyal.