2007. június. 18. 14:50 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. június. 18. 14:42 Tech

Már most mintegy 19 millióan vásárolnának iPhone-t

Egy amerikai piackutató cég szerint alábecsülték az érdeklődést az Apple új multimédiás telefonja iránt. Az eredmények szerint a jövő év végéig Steve Jobs cége közel kétszer annyi iPhone-t értékesíthet majd, mint azt előzetesen becsülték.

Az iPhone az Apple eddigi
legizgalmasabb fejlesztésének ígérkezik
© Apple
A Computer World angol nyelvű weboldalának értesülései szerint seattle-i illetőségű M:Metrics nevű piackutató cég májusi felmérése szerint csak az Egyesült Államokban 19 millióan fizetnének ki 600 dollár körüli összeget az iPhone-ért. Ez az Apple által becsült teljes vásárlói kapacitás közel duplája. Mark Donovan, a cég elemzője szerint az AT&T amerikai mobilszolgáltató ezért jó döntést hozott, amikor exkluzív szerződést kötött az gyártóval, ugyanis „az iPhone iránt érdeklődők kétharmada jelenleg az AT&T három legnagyobb versenytársának az előfizetője”.

„Az iPhone segítségével a cég rengeteg embert átcsábíthat magához” – tette hozzá a szakember.

A június 29-én debütáló készülékek iránt várhatóan a megjelenés pillanatában óriási lesz az érdeklődés. Az M:Metrics által megkérdezett több mint 11 000 amerikai mobiltulajdonos 9 százaléka – ez a teljes lakosságra vetítve 19 millió előfizetőt jelent – nyilatkozott úgy, hogy nagy valószínűséggel vásárolna iPhone-t. A legtöbb embert még az sem tántorított el, hogy ehhez két éves AT&T szerződést kellene kötniük. Steve Jobs, az Apple ügyvezetője korábban tízmillió készülék értékesítését helyezte kilátásba az első 18 hónap során.

„Nem hiszem, hogy lett volna mobiltelefon, amely iránt ekkora lett volna az érdeklődés” – mondta Donovan. „A bemutatkozás nagy durranás lesz, akárcsak egy hollywoodi kasszasiker esetében. Ezt erősíti, hogy az Apple egy pénteki napra szervezte az iPhone bemutatóját. Persze igazán csak ez után a hétvége után dől el, hogy beválnak-e a számítások. Amikor az első vásárlók hozzájutnak az iPhone-jukhoz, s elkezdik azokat mutogatni barátaiknak, ismerőseiknek, kérdés, hogy fennmarad-e az óriási érdeklődés a készülék iránt.”

A szakember szerint a várakozásokat még az egyelőre ismeretlen tényezők – például az AT&T által az iPhone-hoz csatolt díjcsomag – sem tudja megingatni.

„Azok az emberek, akik az első hétvégén megvásárolják a saját készüléküket, már régen nem gondolnak ezekre a faktorokra” – tette hozzá Donovan. Az elemző azonban figyelmeztetett, hogy miután lecsengett a lelkes felhasználók első hulláma, a szigorú hűségszerződések alkalmazása visszaüthet, elriasztva további vásárlókat. Emellett még nem ismertek az iPhone esetleges gyerekbetegségei, mint például a könnyedén karcolódó képernyő az első iPod Nanók esetében.

Az elemzőcég analízise szerint az USÁ-ban a legnagyobb piacvesztésre a T-Mobile számíthat, az ő előfizetőik mintegy 12,5 százalékát „ejtheti rabul” az iPhone, utána jön 8,1 százalékkal a Sprint Nextel Corp, s 6,7 százalékkal a Verizon Wireless.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.