Indul az iPhone-mánia
Már a többnapos sorban állás részleteit tervezik a technológiai újdonságok megszerzésében elsőségre vágyók, az...
Már a többnapos sorban állás részleteit tervezik a technológiai újdonságok megszerzésében elsőségre vágyók, az Egyesült Államokban kizárólagos szolgáltatónak választott AT&T mobiltelefon-társaság pedig részmunkaidős alkalmazottak seregével készül az amerikai Apple okostelefonja, az iPhone június 29-ei premierjére prognosztizált rohamra. Az érintőképernyős, a mobiltelefonálás mellett álló- és mozgóképet, valamint zenét lejátszani képes, kamerát, drót nélküli internetes összeköttetést és elektronikus levelezési lehetőséget is kínáló iPhone érkezését még januárban jelentette be Steve Jobs, az Apple alapítója, megújítója és irányítója. A 4 gigabájtos memóriájú változatot 499, a 8-ast pedig 599 dollárért vehetik meg azok, akik kétéves hűségnyilatkozattal kötik magukat az AT&T telefontársaságot fölvásárló és nevét átvevő egykori Cingular Wirelesshez. Jóllehet az iPhone európai és ázsiai bevezetésére egyelőre nincs időpont, a nyitányra felkészültek a mobilkészülék-piac hagyományos szereplői is: a finn Nokia az N95-ös, a dél-koreai LG a divatházzal közösen tervezett Prada modelljével próbálkozik. Elemzői becslések szerint az iPhone-ból az idén 7 millió, jövőre 15 millió, 2009-ben pedig akár 45 millió darabot is eladhatnak, ami ugyan csak egy csepp az évente világszerte értékesített 1 milliárd mobilkészülék tengerében, de a 2001-ben debütált iPod digitális zenelejátszó sikere után tovább erősítheti az Apple pozícióit a számítástechnika és a szórakoztatóelektronika terén.