2005. október. 26. 14:22 MTI Utolsó frissítés: 2005. október. 26. 14:30 Tech

Sok százmilliósra duzzadt az internetes vásárlóközönség

Több mint 627 millióan vásároltak már legalább egyszer a világhálón keresztül – jelentették be kedden Bécsben az ACNielsen piackutató cég 38 országban végzett felmérésének eredményeit ismertetve.

Ausztriában az interneten keresztüli vásárlások 50 százalékát teszik ki a könyvek, míg nemzetközi átlagban csak a 34 százalékát, de ez is az első helyet jelenti a világhálón keresztül vásárolható termékek csoportjában.

A több mint 21 ezer internetező kikérdezésével készített felmérés szerint Európában is a könyvek állnak az első helyen a világhálón vásárolható termékek népszerűségi listájának az élén 33 százalékos részesedéssel, majd a videokazetták, a DVD-k és a játékok következnek 24 százalékos aránnyal, a ruhák és a cipők, illetve az öltözködési kiegészítők 20 százalékos részesedéssel, aztán a zeneszámok, a repülőjegyek, a számítástechnikai eszközök 19 százalékkal. Ausztriában más a sorrend, mert az öltözködési cikkek kerültek a második helyre 24 százalékos részesedéssel, a harmadikra pedig a videokazetták, a DVD-k és a játékok 21 százalékkal.

A bankkártyás fizetési mód a legelterjedtebb az interneten vásárlók körében, nemzetközi viszonylatban 59 százalékos e fizetési lehetőségnek a részaránya, míg az átutalásoké 23 százalékos. Európában a hitelkártyával történő internetes vásárlás részaránya 53 százalékos, Észak-Amerikában pedig már 69 százalékos. Ausztriában az átutalás még népszerűbb, mert az internetes vásárlások ellenértékét 65 százalékban még ezen a módon egyenlítik ki.

Kult Balla István, Németh Róbert 2025. január. 11. 20:00

„Amúgy a nők is káromkodnak” – interjú cserihannával és Lenkkével

Egyre több női előadó tör be a magyar popzenébe, érezhető egyfajta „girl power” a területen. Nemrég jött ki például cserihannának (polgári nevén Cseri Hannának) Hirtelen mélyül, Lenkke_-nek (Fehér Lili) pedig Törik a beton címmel új albuma, ennek apropóján nemcsak a dalokról és a csajos zenékről, hanem a Z generációról, a káromkodásról és a kommentekről is beszélgettünk.