A mobilszolgáltatók a világháló meghódítására törnek
A mobiltelefonok és az internet közeledésével nő a mobilszolgáltatók és az internetes vállalkozások közti együttműködés, melynek jegyében a T-Mobile a Google-lal, a Vodafone pedig a Microsofttal lép együttműködésre a mobil alapú internetezés elérhetővé tételéért.
A múlt és a jelen © sxc.hu |
Elemzők szerint ez előrejelzi, hogyan válik a mobiltelefonok szerves részévé az internet.
Eddig a T-Mobile korlátozta ügyfelei internet használatát mobilkészülékükön keresztül, így azok csak T-zones néven futó zárt rendszerét használhatták, melyről jobbára csengőhangokat és operátorlogókat lehetett letölteni. A korlátozásokról szólva a T-Mobile szóvivője úgy nyilatkozott: „T-zones szolgáltatásunk túl drágának, bonyolultnak és kevéssé hasznosnak bizonyult a felhasználóknak. Mostantól a Google keresőmotorjainak hála az európai előfizetők a világháló bármely oldalát megjeleníthetik készülékükön.”
Természetesen ez a változás csak a csúcsteljesítményű okostelefonnal rendelkezőket érinti. A régebbi készülékek birtokosai továbbra is kénytelenek beérni a T-zones-szal, mert telefonjaik weboldalak megjelenítésére nem képesek.
„Ez egy jelzés a szolgáltatók felé, hogy a korlátozott internet-hozzáférés nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket” - figyelmeztet John Delaney az Ovum távközlési elemzője.
A T-Mobile idén júliusban tervezi a Google alapú netezés bevezetését előbb Németországban és Ausztriában, majd később még az év folyamán Nagy-Britanniában, Hollandiában és Csehországban.
A Vodafone ellenben ingyen kínálja ügyfeleinek a maga kis zárt hálózatát, ellenben a teljes világhálóhoz való hozzáférést előfizetésért cserébe teszi csak lehetővé. A cég az azonnali üzenetküldő szoftverekben látja a jövőt, melyet most mobilkészülékein is elérhetővé tesz.
Célja a 165 millió MSN Messenger felhasználó és 155 millió Vodafone előfizető összehozása. Ezzel pedig új jövedelemforrások felé néz, mert a mobilról pc-re msn-ező felhasználóknak és a pc-ról mobilra azonnali üzenetet küldőknek használati díjat számol fel.
Delney szerint „ha az emberek hajlandók fizetni az SMS küldésért, miért ne fizetnének az MSN-ért is. A könnyű kezelhetőség ellenére, mégis sok időbe telhet a mobilról való MSN-ezés elterjedése, mert eltart egy ideig, míg a felhasználók ugyanolyan egyszerűnek tartsák mint a számítógépről való chatelést.”