A januárban kirobbant plágiumbotrány óta figyelte a Schmitt Pálról szóló tartalmakat a Brandmonitor és a Kreatív Online csapata. Megfogalmazásuk szerint Schmitt letarolta az internetet.
Több netes mémről mi is beszámoltunk - lett Schmitt-kitűző, Schmitt-szótár, valamint Schmitt-dal is készült. A Kreatív emlékeztet, hogy a legutóbbi esemény, ami megihlette a netes társadalmat a Hummerek alatt beszakadt Balaton jege volt.
A Kreatív öt hírportált vizsgált (hvg.hu, mandiner.hu, Index, Népszava Online, Klubrádió), április 2-án, amikor lemondott, Schmitt Pálról közel 250 hír született. A portál hozzáteszi, hogy Schmitt Pál mellett és ellen is alakultak Facebook-csoportok, a Magyar Televízió pénteki interjúja után pedig jelentősen megugrott azoknak a bejegyzéseknek a száma, amik a műsorról szóló véleményeket tartalmazták.
A Kreatív szerint Schmitt plágiumbotránya a magyar közösségi média politikai-közéleti vonatkozású elemzéseinek is kihagyhatatlan része lesz.