Három hétig ki-ki analizálhatta az eddig elérteket; élvezhette a sikert, illletve nyalogathatta a sebeit, de mától megint feszített a tempó! Vasárnap Kínai Nagydíj, és már az is kiderült (?), hogy a jövő héten Bahrein is megrendezi a maga futamát. A Mercik megint elől, de pénteken még csak edzésnap volt Sanghaiban.
Kezdjük a legkönnyebbik történetszállal: Alonsó továbbra is a víz alatt tartja Massa fejét.
Új kasztni, sok apró fejlesztés, és a brazil elmúlt heti szimulátorozása ide vagy oda, a spanyol továbbra is meggyőzőbb. Az első edzésen ugyan még egymás mögött (11., illetve 12. helyen) végzett a két Ferrari, de a csúcsra állításhoz vezető úton a következő lépést, a második tréninget követően ez a távolság csúnyán megnőtt (10., illetve 17. hely) - a két pilóta közt mért távolság szinte centire egy másodperc. Az olasz versenyistállóban azonban leginkább arra rezonálnak, hogy (nem először) beigazolódni látszik Alonso víziója: holnap a Q3-ba jutásért is vért kell innia a Ferrarinak.
Lotus: tavaly is így kezdődött
A Forma-1-es cirkusz velejárója, hogy a csapatok és egyes versenyzők olykor annak ellenére is feszítgetik azt a bizonyos húrt, ha már a kívülállók szerint is egyértelmű, hogy nem kéne. Ebbe a szerepbe került a Lotus, ami ismét lepattant a FIA-ról, és a Mercedes trükkös, főként az első szárnyak leszorító erejét megpiszkálni képes rendszerét. De a Lotus lassan nem fekete ló, hanem a mezőny fekete báránya szerepébe csúszik át. Tavaly még ennél is jobban kezdték az évet (két 3. helyük volt két futam után) és hasonló álmokat szövögettek, mint amivel az elmúlt napokban trombitálták teli a világsajtót - mármint, hogy a McLaren után az elsők, és nincsenek messze Buttonék sem. Aztán egy éve Heifelddel és Petrovval (majd a német helyére besumákolt Senna unokaöccsel) az egész istálló úgy süllyedt le a középmezőny végére, mint a tóba dobott kő. És a Lotus láthatóan most ismét bajban van!
Nem amiatt, hogy a Lotus, mint gazdasági társaság (ami egyébként is eléggé kusza sztori - de hát ilyennel tele van a Forma-1 története) másképp képzeli a jövőjét és a versenyszériában a szerepét, mint eddig. Az eredmények és a remények kapnak léket. Az előző két futamot megelőző előjátékában még Grosjean előkelő helyezései, élmezőnybe furakodása feledtetni tudta Raikkonen közepes köridőit, és a versenyen meg fordítva: a francia "első körben meg akarom nyerni a legtöbbet, amit lehet" mentalitásából törvényszerűen bekövetkező két kiesést a finn eredményei és látványos visszatérése fedte el jótékonyan.
Ma, Sanghaiban viszont inkább az látszik, hogy sanszos a Lotus ismételt kártyavárként való összeomolása, mivel mindkét kocsi kritikán aluli tempóra volt csak képes. A 13. és 15. hely, és a közel két másodperces lemaradás a második edzés után több mint zavaró (hogy az elsőben a mért négy, illetve 13,4 másodperces távolságról épp csak említést tegyünk).
Ráadásul Raikkonen lassan menetrendszerűen érkező problémát most is vonszolt magával, s hogy fejlődés-e, hogy a kormányszervó helyett a DRS mechanikája rakoncátlankodott, döntse el ki-ki maga. Emellett azonban nem volt meg sem a kocsi egyensúlya, sem a kellő tapadás, hiába mondták a boxban álló (ülő) 2007-es világbajnok fülére csapatrádión, hogy "Don't panic, Kimi!" - mert már csak 15 perc volt hátra a második edzésből is.
Schumacher gyalul
Az első edzés eredményeit most inkább hanyagolnánk, mert az Kínában úgyis csak a porosívek tisztítására alkalmas, illetve az autók beállításához szükséges kiindulópont megkeresésére. De a második edzés azért már izgalmasabb volt. Nem azért, mert Glock odacsapta a kocsiját (és a kezét - de csak előbbi tört össze), inkább mert a Kobayashi-Perez (Sauber) illetve a Di Resta-Hulkemberg (Sahara-Force India) párosok az élmezőny hátsó traktusát jól összekuszálták - és az előző futamot naggyá tevő mexikói Perez kivételével például mind Alonso előtt végeztek.
De ettől is fontosabb, hogy Schumacher simán legyalulta az egész mezőnyt (Rosberg az 5. lett). De nem a német pilótákról volna itt igazán helye a szónak, mert Sch a leggyorsabb volt, meglátjuk, mire lesz képes holnap, és pláne: vasárnap. Apró emlékeztető morzsaként szórni e cirkuszi menet elé azt érdemes, hogy ugye-ugye mennyire "nem számít olyan nagyon" az a kis brawni turpisság ott a kocsi hátsó terelőszárnyán! A Forma-1-et nem kell ahhoz távlatokban látni, hogy felidézhető legyen: pont ilyen ön-lekicsinylést hallottunk már a Mercedes csapatfőnökétől korábban. Akkor, amikor az F1-ből elmenekülő Hondát 2009-ben egyetlen petákért megvéve, vilgábajnokot csinált Buttonból "a szinte lényegtelen" diffúzor-trükkre építkezve. Ross Brawn mentségére legyen mondva: a Red Bull az elmúlt két évben ugyanígy kicsinyítette a saját, befújt diffúzorának fontosságát, amivel Vettel nyert két vb-t is.
A Mercedes azonban jelenleg (szerencsére?) a futamgyőzelemtől is igen messze áll. Sch mögött ott liheg a váltócseréért egyébként öt helyes rajtbüntetésre számító Hamilton (0,172 mp a hátránya) illetve a két futam után a médiában sajnos máris toronymagas esélyesnek kikiáltott McLaren (Button: 0,738), és megérkezett Vettel (0,187 mp) és Webber (0,460 mp) is. Utóbbiaknál már készítik a maguk másolatát a Merci csodafegyveréről.
A függöny lassan megint felgördül a Forma-1 színpadán. Sanghaiban a dráma szereplői összeálltak a produkcióhoz, és hogy vasárnap hajnalban harmadszor is kiküzdjék maguknak a legjobb elérhető szerepet.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.