Bernie Ecclestone szerint ennek a két csapatnak túl drága ez a sport, és a tízcsapatos mezőnyt belefoglalná a 2013-as Concorde Egyezménybe is.
A Forma-1 gazdasági igazgatója sosem csinált titkot abból, hogy szerinte túl sok csapat van a sportágban. Tavaly úgy nyilatkozott, hogy pár újoncnak talán a sorozatban a helye, de a többinek túl drága ez a sport.
"Annak például örülök, hogy a Lotus visszatért a sorozatba, értékes a helye - mondta Ecclestone a BBC-nek. - Ha összeszedik magukat, a szponzorok is felfigyelnek rájuk és fokozatosan erősödnek majd. Frank Williams is így volt pár éve és tessék."
Az üzletember leginkább a Virgin Racing és a Hispania Racing Team indulását kifogásolja, mert szemmel láthatóan nagy a a különbség a többi csapathoz képest, melyeket csak feltartanak. A helyzet pedig nem sokat változott tavaly év elejétől szezon végéig.
"Bonyolult a helyzet, de a mostani tizenkét csapat túl sok. Tíz elég lenne." Ecclestone ezt olyannyira komolyan gondolja, hogy a Forma-1-es csapatokkal 2013-ban megújítandó Concorde Egyezménybe hivatalosan is belevenné a tízcsapatos limitet.
Szerinte pénzügyileg a szponzorok száma miatt csak ennyi csapat tartható el kényelmesen ezen a szinten. Példaként felhozta, hogy a Hispania Racing Teamnek 2011-ben nincs is főszponzora. A Virgin Racing ugyan megállapodott az orosz MArussiával, de már az istálló vezetői is gondolkodnak azon, megéri-e.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.