2008. szeptember. 10. 13:55 MTI Utolsó frissítés: 2008. szeptember. 10. 14:05 Sport

"A FIA tönkretette a legizgalmasabb Forma-1-es futamot!"

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) fellebbviteli bizottsága még a szeptember 28-i Szingapúri Nagydíj előtt dönteni szeretne a Forma-1-es McLaren-Mercedes istálló beadványáról, amelyet azért adott be a csapat, mert szerinte a vasárnapi Belga Nagydíjon jogtalanul büntették meg versenyzőjét, az eredetileg győztes Lewis Hamiltont.


A FIA szóvivője azt mondta: még nincs időpontja a tárgyalásnak, de a tervek szerint hamarosan kitűzik. A brit pilóta két körrel a vége előtt levágott egy kanyart, megelőzve ezzel a ferraris Kimi Räikkönnent, s ugyan a szabályoknak megfelelően visszaengedte a finnt, ám azonnal támadásba lendült és le is előzte.

A versenybíróság emiatt utólag boxutca-áthajtással sújtotta, így bár ugyan elsőnek intették le, az ilyen esetekben "kiszámolt" 25 másodperces büntetéssel végül csak harmadik lett. A McLaren ugyanakkor azt állítja: az irányítók a verseny közben kétszer is megerősítették, hogy a manőver szabályos volt és csak két órával később döntöttek a szankcióról.

Közben egyébként a szigetországi klasszis szurkolói sem ülnek tétlenül, aláírásgyűjtésbe kezdtek az interneten, s feltett szándékuk, hogy eljuttassák az immár 33 ezer nevet tartalmazó dokumentumot a FIA-hoz. Egyikük kommentárjában azt írta: "Évek óta ez volt a legizgalmasabb futam, de a versenybíróság utólag tönkretette. Ha lesz még néhány ilyen döntés, várhatóan alaposan megcsappan az F1 rajongótábora."

Az aláírók többsége egyébként úgy véli, hogy a vasárnap történtek célja a Ferrari segítése volt. "Mindig csak a McLarent büntetik, a Ferrarit soha. Lehet, hogy a FIA-ban az F betű Ferrarit jelent?" - kérdezte valaki. Hamilton jelenleg kétpontos előnnyel vezeti a pilóták világbajnoki pontversenyét, őt a Spaban végül diadalmaskodó brazil Felipe Massa (Ferrari) követi.

hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.