Hisztéria, lökdösődés az áruházakban - videóval, galériával
Hisztérikus, designer holmikért egymással dulakodó vásárlók az üzletekben, megvadult csorda a videókon.
2007 tavaszán jelenik majd meg a Madonna nevével fémjelzett kollekció, eddig csak tréningruhákat tervezett a díva a svéd ruhaipari cégnek. Az "M by Madonna” elnevezésű ruhák "Madonna időtlen, különleges és mindig elbűvölő stílusát" tükrözik majd a sajtóanyag szerint. Érdekes elképzelés, tekintve, hogy az énekesnő eddig nem különösebben mutatott tervezői tehetséget, de megszokhattuk, hogy Madonna mindenhez ért, egy "pici" segítséggel megoldja majd a feladatot. A neve egészen biztosan elviszi majd a kollekciót, és ugyanolyan sikeres lesz, mint a H&M korábbi együttműködései. Mert panaszra aztán nem lehet okuk, tekintve, hogy szinte már hisztérikus rohammal vették be a legutóbbi, Viktor & Rolf ruhák megjelenésének napján a boltokat, kisöpörve a polcokat.
A jelenség Európában és Amerikában is ismert, a novemberi megjelenésre a sajtó már felkészült, így részletesen bemutathatjuk embertársaink normálisnál hevesebb vonzódását a designerholmik iránt. Mert a történet kulcsa a designer szó, hiszen a nagy tervezők nevével fémjelzett holmik megvásárlása a legtöbb ember számára csak óriási áldozatok árán lehetséges, tekintve, hogy nagyságrendekkel drágábbak, mint a H&M átlagos árú termékei. A cég nagyon jó érzékkel tapintott rá, hogy ezen a piacon bizony rengeteg, kielégítetlen vágyaitól frusztrált vásárló várja a lehetőséget.
A Viktor & Rolf kollekció megjelenésének napján a legtöbb nagyvárosban már hajnalban letáboroztak az elszántabb vevők a bolt bejárata előtt. Ahogy teltek az órák, nyitásra már szinte kontrollálhatatlan nagyságú tömeg verődött össze, az ajtók kinyitásáig szép, rendezett sorban várakozva több háztömbnyi távolságban. A londoni videón szépen követhető a folyamat, azt hihetnénk, ingyen adnak valamit. Az angolok hírükhöz méltóan egész visszafogottan viselkedtek, de azért itt is felforrósodott a hangulat, amikor megjelentek a ruhák is, beindult a lökdösődés.
A hollandok viszont sokkal szenvedélyesebbek vásároltak, már a sorban állás is kimaradt, amikor pedig kinyitották a kapukat, a tömeg megvadulva özönlött le a balesetek megelőzése érdekében kikapcsolt mozgólépcsőkön. Ha valaki azt hiszi esetleg, hogy mindez a nőkre jellemző, nagyon téved, számos férfi is részt vett az őrjöngésben. A ruhákat látva sokan szét se nézve, méretet nem vizsgálva dobálták össze a zsákmányt, sokszor több azonos darabot is. A holland Elle magazin videóján remekül látszik, hogy mennyire nem csak a divat iránt valóban érdeklődők vásároltak be a designer kollekcióból. A jelenség mögött nem csak a hiúság áll, hanem a nyereségvágy is, hiszen a boltban rendes áron kifizetett termékek jelentős része már másnap feltűnt az ebay-en, jóval magasabb árcédulát viselve. Így már érthetőbb, hogy néhányan miért jutottak el szinte a verekedésig is, az egy-egy holmi birtoklása feletti vita során.
A poént a végére tartogattuk: Magyarországon nem hogy dulakodás nem volt, de a vásárlóközönség teljesen érdektelenül viszonyult a valóban meglehetősen excentrikus tervezőpáros ruháihoz, sokáig érintetlenül lógtak a fogason a máshol oly nagy becsben tartott darabok. A Madonna kollekció bemutatása után ismét jelentkezünk, nagyon kíváncsian várjuk a magyar vásárlók reakcióját, hiszen a díva neve nálunk ismertebb, mint a fent említett összes divattervező neve együttvéve.