Lányos anyák és fiús apák.
Képzeljünk el egy szülőt, akinek bevásárlás közben épp annyi ideje marad, hogy két, különböző nemű gyereke közük az egyiknek szerezzen egy kis meglepetést. Melyikük lenne a szerencsés, a fiú- vagy a lánygyermek?
Az amerikai Rutgers Üzleti Iskola nemrég lezajlott kísérletéből úgy tűnik, az anyák valószínűbben költenek a lányukra, az apák pedig a fiukra, noha valamennyien úgy érzik, azonosan állnak mindkét gyermekükhöz ajándékozás tekintetében.
A Journal of Consumer Psychology hasábjain felidézett egyik kísérletben állatkerti látogatás során egy kérdőív kitöltéséért cserébe arról dönthetett a szülő, hogy a kislányának vagy kisfiának választ iskolatáskát ajándékba.
A szülők rendre az azonos nemű gyermekük felé húztak: az anyák háromnegyede a lányos táskát, míg az apák 87 százaléka a fiús táskát vitte haza magával.
Egy másik vizsgálatban 25 dolláros államkötvény sorsáról dönthettek a szülők. Itt sem alakult másképp a helyzet, pedig amerikai és indiai családokkal is elvégezték a kísérletet: a szülővel azonos nemű gyermek sokkal jobb esélyekkel indult az ajándékért.
Hasonló cikkeket a legújabb HVG Extra Pszichológia magazinban találhat, amelyben a hála, a bizalom és a remény érzéseivel foglalkozunk.
Fizessen elő a HVG Extra Pszichológia magazinra, most sokféle kedvezmény várja – akár a Kamasz különszámot is megkaphatja ajándékba.
ú