Pszichológia magazin HVG Extra Pszichológia 2022. január. 18. 13:10

A saját nemünkhöz húzunk, ha a gyerekeinkről van szó

Lányos anyák és fiús apák.

Képzeljünk el egy szülőt, akinek bevásárlás közben épp annyi ideje marad, hogy két, különböző nemű gyereke közük az egyiknek szerezzen egy kis meglepetést. Melyikük lenne a szerencsés, a fiú- vagy a lánygyermek?

Az amerikai Rutgers Üzleti Iskola nemrég lezajlott kísérletéből úgy tűnik, az anyák valószínűbben költenek a lányukra, az apák pedig a fiukra, noha valamennyien úgy érzik, azonosan állnak mindkét gyermekükhöz ajándékozás tekintetében.

A Journal of Consumer Psychology hasábjain felidézett egyik kísérletben állatkerti látogatás során egy kérdőív kitöltéséért cserébe arról dönthetett a szülő, hogy a kislányának vagy kisfiának választ iskolatáskát ajándékba.

A szülők rendre az azonos nemű gyermekük felé húztak: az anyák háromnegyede a lányos táskát, míg az apák 87 százaléka a fiús táskát vitte haza magával.

Egy másik vizsgálatban 25 dolláros államkötvény sorsáról dönthettek a szülők. Itt sem alakult másképp a helyzet, pedig amerikai és indiai családokkal is elvégezték a kísérletet: a szülővel azonos nemű gyermek sokkal jobb esélyekkel indult az ajándékért.

Hasonló cikkeket a legújabb HVG Extra Pszichológia magazinban találhat, amelyben a hála, a bizalom és a remény érzéseivel foglalkozunk.

Fizessen elő a HVG Extra Pszichológia magazinra, most sokféle kedvezmény várja – akár a Kamasz különszámot is megkaphatja ajándékba.

ú