Plázs hvg.hu 2015. február. 25. 15:13

Egészen fura kampányba kezdett a Lidl – videó

A német Lidl szülőföldjén most azt akarja elhitetni a vásárlókkal, hogy nem is diszkontáruház, hanem valami sokkal minőségibb.

"Honnan ismerjük fel, ha valami jó?" – ezzel a felvetéssel kezdődik az a másfél perces reklámszpot, melyben boldog embereket látunk, akik tengerparton sétálnak, babát etetnek, cicát mentenek, csókolóznak, fagyit esznek, medencébe ugranak. "Igazából pontosan tudjuk, hogy mi a jó nekünk" – ez pedig a befejező mondat, de nyolcvannyolc másodpercen át nem derül ki, hogy miért kérdés ez, és mire jó ez a közhelyes filozofálgatás a képeslapra illő giccsparádéban. Nem másra, mint a Lidl újrapozicionálására, melynek a logója az utolsó másodpercekben tűnik csak fel. A német diszkontáruház vezetősége ugyanis úgy döntött, hogy elege volt az olcsójánoskodásból. Ennek érdekében jó sokat költenek egy kampányra, mellyel szeretnék meggyőzni a vásárlókat, hogy a Lidl sokkal minőségibb, mint ők azt hiszik. Így:

A reklámkritikusok szerint azonban mellélőtt a Lidl, hisz ezzel a kisfilmmel bármit lehetne reklámozni: életbiztosítást vagy női magazint, ugyanis semmi köze a benne látottaknak a márkához, ez pedig komoly marketinghiba – írja a Handelsblatt.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.