A német Lidl szülőföldjén most azt akarja elhitetni a vásárlókkal, hogy nem is diszkontáruház, hanem valami sokkal minőségibb.
"Honnan ismerjük fel, ha valami jó?" – ezzel a felvetéssel kezdődik az a másfél perces reklámszpot, melyben boldog embereket látunk, akik tengerparton sétálnak, babát etetnek, cicát mentenek, csókolóznak, fagyit esznek, medencébe ugranak. "Igazából pontosan tudjuk, hogy mi a jó nekünk" – ez pedig a befejező mondat, de nyolcvannyolc másodpercen át nem derül ki, hogy miért kérdés ez, és mire jó ez a közhelyes filozofálgatás a képeslapra illő giccsparádéban. Nem másra, mint a Lidl újrapozicionálására, melynek a logója az utolsó másodpercekben tűnik csak fel. A német diszkontáruház vezetősége ugyanis úgy döntött, hogy elege volt az olcsójánoskodásból. Ennek érdekében jó sokat költenek egy kampányra, mellyel szeretnék meggyőzni a vásárlókat, hogy a Lidl sokkal minőségibb, mint ők azt hiszik. Így:
A reklámkritikusok szerint azonban mellélőtt a Lidl, hisz ezzel a kisfilmmel bármit lehetne reklámozni: életbiztosítást vagy női magazint, ugyanis semmi köze a benne látottaknak a márkához, ez pedig komoly marketinghiba – írja a Handelsblatt.