Fekete melltartó. Lehet csipkés, szivacsos, pántnélküli, egyszerű szabású, vagy egy kicsit szofisztikált. Minden nőnek van belőle legalább egy, de inkább több darab a komódban. A Sziget-fesztiválon erről most megbizonyosodhat mindenki, hisz a női kánikuladivat a fesztiválon nagyon egyszerű: fekete melltartó forrónadrággal, fekete melltartó miniszoknyával, fekete melltartó pink szemüveggel, fekete melltartó szélrózsával.
A csupasztestű férfiak látványa hozzátartozik már régen a szigetvilághoz, és persze a nők sem fogták vissza magukat Woodstock óta egyszer sem, idén mégis valami más. Rekonstruálva a történteket, úgy alakulhatott ki a dili, hogy az egyik lány a fesztiválra készülődve elfelejtette bepakolni a bikinit.
Így csomagoljon nyaralás előtt, hogy minden elférjen a táskában.
Ők tökösebbek, mint a kakasoskodó férfiak, akik mindenféle maszkkal demonstrálják, hogy mennyire jó fejek és egyediek. De kúlabbak a neonmacáknál is, akik az utcai divatot viszik ki oda, ahol minden más, mint a hétköznapokban. A fekete melltartóban viszont benne van minden, amiről szólni akar a Sziget: nyitottságról, önkifejezésről és szabadságról jó sok nemtörődömséggel fűszerezve.
Nézze meg, hogy mit húzhat a Szigetre a fekete melltartón kívül.
Pedig racionálisan tekintve az öltözetre, nem mutat többet, mint egy fekete bikinifelső. Az mégis sokkal unalmasabb, megkockáztatjuk sosem lesz képes olyan szexi lenni, mint a fekete melltartó. Egy csipkével applikált, vagy némi szivaccsal kitömött finom textil miért ajzóbb, mint a fürdésre szabott, zsinórokkal összekötött két kis háromszög? A divattörténetben a szexi özvegyekkel magyarázzák a jelenséget: a viktoriánus korban, amikor két és fél évig kellett gyászolni az elhunyt urat, bár tetőtől-talpig feketében kellett járniuk, mégis sokkal szabadabban mozoghattak és öltözködhettek, mint a még pártában lévő lányok, illetve a férjes asszonyok.
Nem csoda, hogy fétise lett a fekete kiegészítőknek, főleg a fűzőnek, a melltartónak, és a harisnyatartónak. 1955-ben például Merry widow (Víg özvegy) márkanévvel a Warner’s kihozott egy alsóneműt az azonos című 1905-ös népszerű operettől ihletve. A XX. század femme fatale-jai és a film noir mind a tovább táplálták a fekete fehérnemű jelentéstartalmát: a szexuális hatalmat sugároz, és hiába próbáltak megszabadulni tőle a buzgó feministák, a textil erősebb.