Csúszik a Wizz Air moszkvai járata
A hatósági egyeztetések elhúzódása késlelteti a Wizz Air moszkvai járatának indítását.
Az orosz légügyi hatóság és a közlekedési minisztérium közötti egyeztetés elhúzódása miatt késik a Wizz Air Budapest-Moszkva járatának indítása - írta pénteken több orosz turisztikai portál a gazeta.ru internetes újság értesüléseire hivatkozva.
Az Oroszországi Utazási Irodák Szövetségének honlapján megjelentek szerint az orosz közlekedési tárcánál közölték, hogy tavaly év végén kiegészítő tájékoztatást kértek a magyar légügyi hatóságoktól a Wizz Airről, de az mind a mai napig nem érkezett meg Moszkvába.
A magyar Polgári Légiközlekedési Hatóságnál ugyanakkor szerdán azt közölték a gazeta.ru hír és elemző oldal kérdésére, hogy nem kaptak semmiféle megkeresést az orosz hatóságoktól. A Wizz Air hétfőn kommentálta az értesüléseket: "az alapító részvényeseinkre vonatkozó állítások tényszerűen hibásak és a továbbiakban nem kívánunk pletykákat kommentálni, főleg akkor, ha azok nyilvánvalóan alaptalanok és ismeretlen forrásból származnak. A Wizz Air továbbra is azon dolgozik együtt a hatóságokkal, hogy az utasok diszkont árakon utazhassanak ezeken az új útvonalakon" - nyilatkozta Daniel De Carvalho, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzsere.
Azután, hogy a Malév (2012. februárjában bekövetkezett csődjét követően) kivonult a piacról a Moszkva-Budapest útvonalon egyedül az Aeroflot üzemeltet járatot - emlékeztet az orosz szövetség. Az 51 százalékban állami tulajdonban lévő legnagyobb orosz légitársaság monopolhelyzete miatt megdrágultak a repülőjegyek Moszkva és Budapest között.
Éppen ezért az orosz utazási irodák inkább külföldi légitársaságok járataira vásárolnak jegykontingenseket. Hévízre például olcsóbb és gyorsabb Bécsen keresztül utaztatni a turistákat. Az újévre pedig charterjáratokat béreltek az orosz utazási irodák Budapest irányába.
A magyar Polgári Légiközlekedési Hatóság tavaly október 25-én jelentette be, hogy a Wizz Airt jelölték ki arra, hogy Budapestről Antalyába, Isztambulba és Moszkvába indíthat járatot.
Az orosz utazási szövetség hírportáljának egy nevének elhallgatását kérő szakértő azzal magyarázta az orosz hatóságok késlekedését a Wizz Air engedélyének kiadásával kapcsolatosan, hogy az orosz-magyar kormányközi megállapodásban nemzeti légitársaságról van szó, amely jogot kaphat arra, hogy rendszeres járatot üzemeltethessen a két ország között. A Wizz Air azonban, bár budapesti székhellyel rendelkezik, ténylegesen nem magyar légitársaság, mivel az Indigo Partners amerikai magáncég alapítóként vesz részt benne.
Hasonló volt a helyzet az Autrian Airlines-szel, amikor azt megvásárolta a Lufthansa. Akkor az orosz és osztrák kormányzat valamilyen kölcsönös megállapodásra jutott - mondta a névtelenül nyilatkozó orosz szakértő.
Szijjártó Péter a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára december 20-án folytatott egyeztetéseket Moszkvában annak érdekében, hogy a Wizz Air elindíthassa közvetlen járatát a magyar és az orosz főváros között.
A Wizz Air, Kelet-Közép Európa legnagyobb diszkont légitársasága 39 darab A320 Airbus-ból álló flottát üzemeltet 16 állomásról, több mint 250 útvonalon, 84 desztinációval, 30 országba.