A Lufthansa angliai leányvállalata, a BMI légitársaság szintén tárgyalásokat kíván kezdeni a BAA vezetőségével az...
A Lufthansa angliai leányvállalata, a BMI légitársaság szintén tárgyalásokat kíván kezdeni a BAA vezetőségével az általa kért kompenzációról. A British Airways becslése szerint, nekik legalább 50 millió fontos (mintegy 77 millió dolláros) veszteséget okozott a hóvihar, míg az ugyancsak brit Virgin Atlantic társaságot saját számításai szerint, legalább 10 millió font (15,5 millió dollár) kár érte. Ezért a Virgin egy a BAA vezetőségének írott levélben kilátásba helyezte, hogy a helyzet kivizsgálásáig visszatartja a repülőtér üzemeltetőjének fizetendő leszállási és parkolási díjakat. A szervezet előzetes becslései alapján, a BAA által elszenvedett veszteség mértéke 20-25 millió font (31-38 millió dollár) között lehet, de az erről szóló végleges jelentés még nem készült el.
Heathrow üzemeltetőjének felelőssége már csak azért is felvethető, mert az ítéletidő például London második legnagyobb repülőterén, Gatwicken sokkal kisebb fennakadásokat okozott. Miközben Európában időközben normalizálódott a helyzet, az Egyesült Államokban a kedvezőtlen időjárás miatt, továbbra is akadozik a légiforgalom. Január 10-én például, az USA észak-keleti régiójának repülőterein összesen 6000 járatot kellett törölni, ám másnapra már ez a rekord is megdőlt, mivel a kiesett járatok száma 7700-ra növekedett. A hóviharok súlyosan érintették a világ legnagyobb forgalmú légikikötőjét is. Atlanta Hartsfield-Jackson nemzetközi repülőterén ugyanis január 11-én az öt futópályából átmenetileg négyet le kellett zárni. Emiatt csak a Delta Air Lines, és regionális leányvállalata, a Delta Connection 1700 járatot volt kénytelen törölni, 12-én pedig 800-at. Hasonló intézkedésekre kényszerült az AirTran Airways, melynek 260 járata maradt a földön, de súlyos zavarokat okozott a rendkívüli időjárás Boston, Philadelphia, Baltimore és Maryland repülőterein is.
TTG