Csakhogy az azóta eltelt két évtizedben a GPS leszállítórendszerek...
Csakhogy az azóta eltelt két évtizedben a GPS leszállítórendszerek még nem váltak gyakorlattá, miközben a légiforgalom évről évre tovább nő. Európában elsőként a British Airways döntött úgy, hogy kezdetben néhány gépébe beépíti az MLS-t, melynek földi adóját ezzel párhuzamosan London Heathrow repülőtérre telepítették. A világ egyik legforgalmasabb repülőtere ugyanis évente átlagosan 20 napig kénytelen nagyon rossz időjárási körülmények között fogadni a gépeket, s ilyenkor óránként csak 22 gépet tudnak leszállítani a jó időben szokásos 44 helyett. A köd alkalmanként legalább négy-öt órát marad a reptér felett, ami számtalan késést, illetve járattörlést jelent a légitársaságoknak. Az is előfordult, hogy éppen a karácsonyi ünnepek idején négynapos köd ereszkedett a repülőtérre, ami miatt csak a BA 700 járatát volt kénytelen törölni, a kiesés pedig mintegy 50 millió fontos veszteséget jelentett a légitársaságnak.
Az MLS lehetővé teszi, hogy a rossz időjárás ellenére, a jelenlegi 15-ről 9 kilométerre csökkenthessék a leszálló gépek közötti minimális távolságot. Ráadásul a mikrohullámú rendszert a földi tereptárgyak feleannyira zavarják, mint a jelenleg használatos ILS-t, így a gépmozgások sűrűsége biztonságosan megduplázható. Ha az MLS Heathrow-n beválik, akkor a másik nagy londoni légikiötőt, Gatwicket is felszerelik vele. Az eddigi megközelítési eljárások nem változnak, de a precízebb rendszer révén 20%-kal több repülőgépet tudnak majd rossz látási viszonyok között a földre vezetni. Elsőként a BA 29 Airbus gépét szerelték fel MLS-el, de a téli menetrendi időszakban a teljes A320-as gépcsalád rendelkezni fog az új berendezéssel.
TTG Hungary