Willie Walsh, a BA vezérigazgatója tavaly ősszel még abban bízott, hogy 2009 végéig sikerül lezárni az összeolvadásról...
Willie Walsh, a BA vezérigazgatója tavaly ősszel még abban bízott, hogy 2009 végéig sikerül lezárni az összeolvadásról szóló megbeszéléseket, de azt is hangsúlyozta, hogy ők csak olyan fúziót fogadnak el, amelyben a tulajdonrészük meghaladja az 53%-ot. A két félnek végül - több évi tárgyalássorozat eredményeként – novemberben sikerült előzetes megállapodásra jutni az egyesülés legfontosabb kérdéseiben. Az új cégcsoportot egy Spanyolországban bejegyzett, de londoni központú - a tőzsdén is jegyzett - holdingvállalat irányítja majd, melyben a BA 55, az IB pedig 45% tulajdonrésszel rendelkezhet.
Az elnöki posztot az Iberia jelenlegi elnök-vezérigazgatója, Antonio Vazquez kapja, míg a vezérigazgatói tisztséget Willie Walsh töltheti be. A közös légiflotta több mint 400 repülőgépből áll majd, a célállomások száma pedig meghaladja a 200-at. A BA elsősorban Észak-Amerikában, az ázsiai-csendes-óceáni térségben és Afrikában rendelkezik erős pozíciókkal, míg az IB a kiterjedt latin-amerikai útvonalhálózatát viszi a házasságba. Amennyiben februárban valóban aláírják a megállapodást, még mindig nem kerülhet pont az ügylet végére, mivel azt az EU Bizottsága is versenyjogi vizsgálatnak veti alá. Mivel azonban az unió öt évvel ezelőtt az Air France és a KLM egyesülése ellen sem tiltakozott, valószínűleg ezúttal is megadja majd a szükséges jóváhagyást.
TTG