Plázs travelline.hu 2010. január. 06. 08:23

Ötven éve nem volt ilyen kemény tél Angliában

Mindkét repülőtér napi több budapesti járatot is fogad és indít.

 

Nem kirándulóidő
Flickr (Creative Commons)

Mindkét repülőtér napi több budapesti járatot is fogad és indít. Lutonon - ahová az easyJet és a Wizz Air közlekedtet járatokat Ferihegyről - azt közölték, hogy a zárlat egyelőre szerdán kora reggelig érvényes. A légikikötő azonban minden utasnak "erőteljesen tanácsolja", hogy indulás előtt kérjen felvilágosítást légitársaságától, mert késések, járattörlések várhatók.
   
Gatwick információs rendszerén annyi volt olvasható szerda hajnalban, hogy a repülőteret akkor nyitják meg, amikor "arra biztonsággal lehetőség nyílik". Ez a repülőtér is kérte azonban, hogy azok az utasok, akik "a következő 24 órában" ide érkeznének, vagy innen indulnának, mindenképpen érdeklődjenek légitársaságuknál.
   
Gatwickre a Malévnak van napi két járata Budapestről. A brit meteorológia szerda estig 40 centiméteres havat jósol a Londontól Cardiffig - a walesi fővárosig - húzódó, csaknem 300 kilométeres sávban. Mindeközben egyre hidegebb is lesz; a prognózis szerint a hét második felében mínusz 20 fokos fagyok várhatók az északi országrészben.
   
Anglia északnyugati és középső vidékein már kedden elkezdődött az intenzív havazás, és ez a hófront terjed dél felé. Skóciában és Észak-Angliában az elmúlt napokban is már mínusz 15-18 fokos fagyokat mértek reggelente, és délen is mínusz 5-10 fok volt, ami errefelé sarkvidéki hidegnek számít.
   
Angliában, Walesben és Skóciában több ezer iskolát bezártak, számos autópályán és országúton áll a forgalom, és a vasúti közlekedésben is fennakadásokat okoz a hó és a fagy. Az ilyen időjárásra teljesen felkészületlen országban már december közepe óta komoly gondokkal jár a nagy hideg és a havazás. Szakértők szerint 1981 óta nem volt a mostanihoz hasonló hosszan tartó, kemény tél Nagy-Britanniában.

MTI

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.