Plázs travelline.hu 2009. szeptember. 17. 09:36

Közfelháborodást keltett a könnyűvérű országimázs reklám (videóval)

Dorte Kiilerich, az idegenforgalmi hivatal vezetője elmondta, a történettel egy kedves, aranyos esetet...

Dorte Kiilerich, az idegenforgalmi hivatal vezetője elmondta, a történettel egy kedves, aranyos esetet akartak bemutatni, amelynek központjában egy felnőtt nő áll, aki szabad társadalomban él, vállalva tettei következményeit. Kiilerich hozzátette, sajnálja, hogy a film sokakat felháborított. Kijelentette, hogy a jelenet megrendezett, a filmben szereplő hölgy színész, a karján ringatott kisfiú sem a saját gyermeke.
   
A szőke dán nő szerepe szerint elmeséli, hogyan találkozott az ismeretlen férfival, akinek sem a nevére nem emlékszik, sem arra, hogy melyik országból érkezett turistaként Dániába. Mivel az együtt töltött éjszaka után a férfi reggel eltűnt mellőle, semmi információja nincs róla. Mint elmondja, az internet segítségével szeretné megtalálni az újdonsült apát.   
   
Karen Sjoerup szociológus szerint a reklám azt sugallja, hogy mindenki gyorsan védekezés nélküli szexuális kapcsolatra csábíthatja a csinos, szőke dán nőket. Lene Espersen, a dán gazdasági miniszter szerint a video nem megfelelően átgondolt, negatív képet közvetített az országról. Mióta a VisitDenmark múlt csütörtökön felrakta a YouTube-ra a videót, több mint nyolcszázezren látták. Bár már hétfőn eltávolították a felvételt, továbbra is megtekinthető, mivel lemásolták, és új helyekre töltötték fel:



MTI
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.