A BA új típusa abban különbözik a többi ilyen géptől, hogy a gyárban...
A BA új típusa abban különbözik a többi ilyen géptől, hogy a gyárban beépítettek egy meredek megközelítést biztosító automatikus rendszert is, amelyet a pilótafülkéből egy külön kapcsolóval lehet aktiválni. Ennek használatára kizárólag a London City (LCY) repülőtéren történő leszálláskor van szükség.
A műszeres leszállást segítő, hagyományos ILS rendszerek a világon mindenütt (így Ferihegyen is) 3 fokos siklópályát biztosítanak, de London szigorú zajvédelmi előírásai szükségessé tették, hogy itt a gépek 5,5 fokos süllyedéssel közelítsék meg a mindössze 1200 méter hosszú futópályát.
A pilóták a különleges eljárást a Royal Air Force egyik angliai légibázisán gyakorolják be. A BA két 32 személyes A318-asa a tervek szerint szeptember 29-től – vasárnap kivételével -, naponta kétszer repül majd a London City-New York JFK útvonalon. Ezzel a BA lesz a második légitársaság, amelyik az A320-as típuscsalád mind a négy tagját üzemelteti.
Az átrepülés során letesztelték a gépbe épített OnAir internetes mobiltelefon-rendszert is, amely megfelően működött, és várhatóan sok üzleti útra induló embernek lesz kényelmes megoldás.
TTG