Mi történik, ha villám csap a repülőbe?
Volt olyan repülőgép, amibe több mint hétszáz alkalommal csapott villám, igaz, azt direkt csinálták.
Volt olyan repülőgép, amibe több mint hétszáz alkalommal csapott villám, igaz, azt direkt csinálták.
Kétszintes üléselrendezéssel zsúfolhatnak még több utast ugyanannyi helyre.
Flottát bővítene, és az egész világra kiterjesztené járathálózatát a magyar állam gépével repülő kínai hátterű cég.
A fizikusok, repülőmérnökök pontosan el tudják mondani az elméleti hátteret, de vannak a néhányan, akik a saját bőrükön is megtapasztalták, mire képes a légnyomáskülönbség.
Január közepéig mintegy 54 észlelésről érkezett bejelentés az Egyesült Államokban, amely során valamilyen repülő tárgyat láttak (többnyire New York és New Jersey) felett.
Nem, nem azért, mert akkor a kifutópályára ürítenék a tartályt.
A rutinos repülők már megszokták azokat a biztonsági figyelmeztetéseket, amelyek minden utazás elején és végéhez közeledve elhangzanak a légiutas-kísérőktől vagy az előre rögzített felvételekről. Így eszünkbe sem jut megkérdőjelezni az előírásokat, de mégis miért olyan fontos, hogy felhúzzuk a napellenzőt fel- és leszálláskor? És miért kapcsolják ki még a világítást is? Utánajártunk.
A SpaceX egy teljesen megújult egységet indított útnak a Starship hetedik tesztjén magyar idő szerint csütörtök késő este, ám az nem sokkal az indulás után felrobbant. Egy időre még a légiforgalmat is terelni kellett.
A világ egyik legelzártabb országába nem egyszerű eljutni, aki viszont vállalkozik rá, annak különleges élményben lehet része: az útvonal a Mount Everest havas hegycsúcsai mellett halad el, a pilótákat is próbára tevő leszálláshoz pedig egy kolostorokkal szegélyezett völgyön kell végigrepülnie a gépnek.
Az Egyesült Államokban egy éven belül megtilthatják a kínai DJI termékeinek árusítását, így nehéz nem arra gondolni, hogy a cég most emiatt végzett el egy igen veszélyes változtatást a rendszerein.
A repülés nagyságrendekkel szennyezőbb és jóval kényelmetlenebb is, mint a vasút. Mégsem igazi alternatíva az utóbbi, amíg nem lesz a jelenleginél olcsóbb és gyorsabb. Kérdés, hogy ez sikerül-e.
Már karácsony előtt megtartotta az első tesztrepülését a Hungary Airlines gépe, az új évben pedig több gyakorlórepülést is végrehajtott.