Gazdaság HVG 2025. február. 07. 19:37

Hongkong és Budapest között indít áruszállító járatot a Hungary Airlines

Flottát bővítene, és az egész világra kiterjesztené járathálózatát a magyar állam gépével repülő kínai hátterű cég.

Február első felében elindítja áruszállító járatait a Hungary Airlines Hongkong és Budapest között – írja az Airportal.

Az áruszállító légitársaság december 23-án demonstrációs repüléssel zárta le a több hónapig tartó engedélyezési folyamatot, amelynek eredményeként megkapta a légijármű üzembentartási engedélyt és az ehhez kapcsolódó működési engedélyt a Légügyi Hatóságtól. Talabos Gábor üzemeltetési igazgató elmondta: kezdetben hetente háromszor, később akár öt alkalommal is közlekedtetik majd Hongkong és Budapest közötti áruszállító járatukat, amit a HA-LHU lajstromjelű állami tulajdonú géppel teljesítenek. Ez a Wizz Airtől került át a Hungary Airlines üzemeltetésébe.

Felszállóban a kínai hátterű új magyar légitársaság – a Légi Selyemút hátterében ott egy Tiborcz-érdekeltség is

Kína kerülőúton, egy kis „magyar” cégen keresztül törne be az európai légi piacra. A személyszállítási tervekből évek múlva lehet valami, a kínai hátterű Hungary Airlines addig is bőven profitálhat az áruszállításból. Jól járhat egy Tiborcz-féle logisztikai cég és az állami lélegeztetőgép-biznisz egyik nyertese is.

A tervek szerint a flotta egy éven belül két, utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF géppel bővül, és további Airbus A330F gépeket is keresnek a piacon a kapacitások bővítése érdekében – állítja Talabos. A vállalat célja, hogy kapacitásai szabadon foglalhatók legyenek a szállítmányozó cégek számára, ami az igazgató szerint a magyar és régióbeli exportőröknek jelent kedvező lehetőséget Ázsia irányába. Hosszabb távon világszerte, például az Egyesült Államokba is működtetnének áruszállító járathálózatot budapesti központtal.

zöldhasú
Hirdetés
Sport hvg.hu 2025. március. 14. 20:00

Az év sztorijával, visszavágóval és egy igazi csúcsigazolással indul a Forma–1

Évek óta az egyik legkiszámíthatatlanabb, legszorosabb Forma–1-es világbajnoki versenynek ígérkezik az idei, pedig már a tavalyira sem lehetett panaszunk. A tesztek alapján nemcsak a mezőny élén lesz nagy tülekedés, hanem a középcsapatok között is. A várható izgalmakhoz pedig csak hozzátesz, hogy egyfajta őrségváltásnak is tanúi lehetünk: idén hat újonc debütál, és a mezőny csaknem fele, kilenc pilóta 25 év alatti. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Lewis Hamilton beül egy Ferrariba.