Flottát bővítene, és az egész világra kiterjesztené járathálózatát a magyar állam gépével repülő kínai hátterű cég.
Február első felében elindítja áruszállító járatait a Hungary Airlines Hongkong és Budapest között – írja az Airportal.
Az áruszállító légitársaság december 23-án demonstrációs repüléssel zárta le a több hónapig tartó engedélyezési folyamatot, amelynek eredményeként megkapta a légijármű üzembentartási engedélyt és az ehhez kapcsolódó működési engedélyt a Légügyi Hatóságtól. Talabos Gábor üzemeltetési igazgató elmondta: kezdetben hetente háromszor, később akár öt alkalommal is közlekedtetik majd Hongkong és Budapest közötti áruszállító járatukat, amit a HA-LHU lajstromjelű állami tulajdonú géppel teljesítenek. Ez a Wizz Airtől került át a Hungary Airlines üzemeltetésébe.
A tervek szerint a flotta egy éven belül két, utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF géppel bővül, és további Airbus A330F gépeket is keresnek a piacon a kapacitások bővítése érdekében – állítja Talabos. A vállalat célja, hogy kapacitásai szabadon foglalhatók legyenek a szállítmányozó cégek számára, ami az igazgató szerint a magyar és régióbeli exportőröknek jelent kedvező lehetőséget Ázsia irányába. Hosszabb távon világszerte, például az Egyesült Államokba is működtetnének áruszállító járathálózatot budapesti központtal.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
