A világ egyik legelzártabb országába nem egyszerű eljutni, aki viszont vállalkozik rá, annak különleges élményben lehet része: az útvonal a Mount Everest havas hegycsúcsai mellett halad el, a pilótákat is próbára tevő leszálláshoz pedig egy kolostorokkal szegélyezett völgyön kell végigrepülnie a gépnek.
A Himalájától délre elhelyezkedő Bhután elsősorban a boldogsági statisztikáiról híres: a kevesebb mint egymillió ember által lakott ország büszkén hirdeti magáról, hogy a lakosság 93,6 százaléka boldog. Ugyan erről az adatról lehetne vitatkozni, az biztos, hogy a különleges társadalmi viszonyokhoz nagyban hozzájárul Bhután elszigeteltsége: az első repülőterük csak a hatvanas években épült meg, és máig ez az ország egyetlen nemzetközi légikikötője. A magas hegyekkel tűzdelt ország területének nagy része nem alkalmas a kifutópályák építéséhez, és ezek a felszíni viszonyok teszik különlegessé az előbb említett Parói repülőteret is.
A Bhutánba eljutás egyik lehetséges módja, ha a közeli Nepál fővárosából repülünk ide: a járatok repülési ideje mindössze 1 óra 5 perc, és sokan ezt tartják a világ egyik legszebb repülőútjának. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a katmandui felszállást követően a repülőgépek kelet felé fordulnak, és a Himalája mellett haladva érik el Bhutánt, így az ablak mellett ülő utasok hosszan gyönyörködhetnek a havas hegycsúcsok, köztük a Mount Everest látványában.
Az utazás legizgalmasabb része azonban csak ezután következik: a Bhután fővárosát, Timput kiszolgáló repülőtér megközelítése ugyanis különleges figyelmet kíván a pilótáktól. A 2200 méteres tengerszint feletti magasságon elterülő légikikötő ugyanis egy magas hegycsúcsokkal szegélyezett völgyben helyezkedik el, amely több híres kolostornak is otthont ad. Az út utolsó fázisában a gépnek több fordulóra is szüksége van ahhoz, hogy végigrepüljön a völgyön.
A megközelítési eljárást a repülőtér visszafogott felszereltsége is nehezíti, ugyanis Paróban sem radar, sem műszeres leszállító rendszer (ILS) nem segíti a pilótákat, akik emiatt kizárólag nappal, jó látási viszonyok között landolhatnak a festői elhelyezkedésű légikikötőben. Az földet érést követően ráadásul mindössze egy 2265 méter hosszú pálya áll rendelkezésre a megálláshoz.
A kis forgalmú repülőtérre csupán két légitársasággal juthatunk el, az egyik Bhután állami tulajdonú nemzeti légitársasága, a Drukair, illetve a kisebb Bhutan Airlines, az ő pilótáiknak is csak egy része rendelkezik a megfelelő jogosítással ahhoz, hogy a különleges repülőtéren landolhasson. 2019-ben Sam Chui, a repülős tartalmairól ismert vlogger is végigrepült az útvonalon, az általa készített videóban pedig jól látszik, hogy a pilóták az utolsó forduló közben, alig fél perccel a landolás előtt pillantják meg a kifutópályát.