Plázs travelline.hu 2009. március. 16. 14:03

Csődközeli helyzetben a LOT?

A 2008-ban elkezdődött globális válság csak tovább súlyosbította a LOT...

A 2008-ban elkezdődött globális válság csak tovább súlyosbította a LOT helyzetét, melynek következtében a tengerentúli járatokon idén januárban már csak a tervezett foglalások 40%-ában váltottak az utasok jegyet, a hazai piacon pedig ugyanez a szám 70 százalékra esett vissza. Bár a szakemberek előtt már korábban sem volt ismeretlen a légitársaság egyre súlyosbodó financiális helyzete, a vezetőség abban bízott, hogy a tőzsdére történő bevezetéssel és a Lufthansa által jelzett privatizációval konszolidálni lehet a céget. A németek erejéből azonban most csak arra futja, hogy tető alá hozzák az Austrian Airlines megvásárlását célzó tranzakciót, így a Star Alliance szövetséghez tartozó LOT megvásárlását el kellett halasztaniuk. A válsághelyzet ellenére a lengyel nemzeti fuvarozó megpróbál előre menekülni. E törekvés jegyében, 16 év után újra megnyitják május 4-én a Varsó és Belgrád között heti öt alkalommal közlekedő a menetrend szerinti járatot, két nap múlva pedig - hetente kétszer - LOT-gépek repülnek majd az ukrajnai Dnyetropetrovszkba is.
Ezzel párhuzamosan heti 10-re növelik a lengyel fővárosból Lvovba közlekedő LOT-járatok számát is.

TTG
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.