Jost Lammers vezérigazgató ma 16.
Jost Lammers vezérigazgató ma 16.00 órára újabb találkozóra hívta Csorba Attilát, a LESZ valamint Kovács Zoltánt, az RDSZSZ elnökét.
A BA egyúttal felkérte az MKDSZ-t, hogy közvetítőként segítse az érdemi párbeszédet.
A hitelesség kedvéért ismertetjük, hogy miről volt szó a ma délelőtti egyeztetéseken:
A tárgyalások eddig a korábban egyeztetett módon zajlottak. A BA a szakszervezetek kérésének eleget téve átadta minden tervét az érdekképviseleteknek. Grafikonokat és statisztikákat készített a várható munkarendekről, beosztásokról, munkakörökre, sőt egyes munkavállalókra lebontva.
A műszakrendekkel kapcsolatban a Budapest Airport egyetlen jelentős változtatást tervez: az utasbiztonsági területen 12 óráról 8 órára csökkentené a napi műszakok hosszát. Erre azért van szükség, mert a jelenlegi rendszer egyáltalán nem illeszkedik a forgalomi helyzethez. A csúcsforgalomban gyakran előfordul, hogy kevés munkavállaló áll rendelkezésre, a holt időszakokban pedig sok utasbiztonsági ellenőr feleslegesen tölti az idejét a repülőtéren. A rövidebb műszakoktól a BA a szolgáltatási színvonal javítását is várja. A többi munkakörben a BA nem kíván komolyabb változásokat végrehajtani.
A BA a mai napon a pótlékok rendszeréről tájékoztatta az érdekképviseleteket. A BA javaslata szerint a délutáni pótlék 20%, az éjszakai 35%, a megszakítás nélküli, délutáni 5%, a megszakítás nélküli éjszakai pedig 10% lenne. A BA javaslata jóval kedvezőbb, mint amit a Munka Törvénykönyve előír.
Az alábbiakban összehasonlítottuk az MT szerinti és a BA által javasolt műszakpótlékokat.
Műszakpótlékok | Munka Törvénykönyve | BA javaslat |
Délutáni | 15% | 20% |
Éjszakai | 30% | 35% |
Megszakítás nélküli délutáni | 5% | 5% |
Megszakítás nélküli éjszakai | 10% | 10% |
A műszakpótlékok változása nem érinti az alapbért. A változás az érintett területen dolgozóknál átlagosan 5%-os havi keresetcsökkentést jelentene.
A BA aláhúzta: meg kell változtatni a műszakpótlékok mértékét, hiszen a régi, már lejárt KSZ-ben lévő pótlékok irreálisan magasak voltak és jelentősen növelték a költségeket. Ezt a mostani gazdasági helyzetben nem lehet tovább fenntartani. A BA tavalyi forgalma messze elmaradt a várakozásoktól: 1,8 százalékkal kevesebb utas volt, mint 2007-ben. 2001 óta most fordult először, hogy csökkent Ferihegy utasforgalma.
A légitársaságok is nagyon nehéz helyzetben vannak. A tavaly megszűnt Sterling után, a mai napon a litván nemzeti légitársaság, flyLAL jelentette be: nem működik tovább.
Szűk esztendők következnek. Hogy bírjuk a versenyt, spórolni és változtatni kell, a jelenlegi pótlékok pedig kiemelkedően magasak. Hogy ne legyen szükség létszámleépítésekre, a BA-nak csökkentenie kell a költségeket.
Meglepőnek és felháborítónak tartja a Budapest Airport a szakszervezetek bejelentését a sztrájk folytatásáról. Az érdekképviseletek a tárgyalás kellős közepén álltak fel az asztaltól, hogy ismételten zavart keltsenek Magyarország légiközlekedésében és károkat okozzanak. Tették mindezt másfél hét folyamatos egyeztetés után, amely alatt a BA a megoldási lehetőségeket, a szakszervezetek pedig az ürügyet keresték egy újabb munkabeszüntetéshez.
Budapest Airport
Budapest Airport
Plázs
travelline.hu
2009. január. 06. 08:43
Szerdától újra sztrájk lehet Ferihegyen
Plázs
travelline.hu
2008. december. 26. 12:20
Ferihegyi sztrájk - megnyílt a 2A terminál
Plázs
travelline.hu
2008. december. 19. 19:21