Fogyasztóvédelmisek tanácsai: mire figyeljünk utazás alatt?
Az anyagban szerepel például, hogy az utazási szerződést kötelező...
Az anyagban szerepel például, hogy az utazási szerződést kötelező írásba foglalni, és annak egyik példányát át kell adni az utas részére. Nem ugyanazok a jogok illetik meg az utazni vágyókat, ha utazási csomagot vesznek, és ha külön rendelik meg az egyes elemeket, előbbinél az utas számára több jogot biztosít a szabályozás. Az utazástól való elállásról szólva azt írja: az utazási vállalkozó legkésőbb az utazás megkezdése előtt 15 nappal állhat el írásban tett nyilatkozatával, ilyen esetben az utas az eredetivel azonos, vagy magasabb értékű helyettesítő szolgáltatásra tarthat igényt. Amennyiben helyettesítő szolgáltatás nyújtására az utazási vállalkozó nem képes, vagy az utas nem tart rá igényt, akkor az utas követelheti a teljes befizetett díj azonnali visszafizetését és a díj után évi 20 % mértékű kamat megfizetését. Az utas az utazás megkezdése előtt írásbeli nyilatkozatával bármikor elállhat a szerződéstől. Ám amennyiben saját érdekkörében felmerült ok miatt áll el az utazás megkezdése előtt kevesebb, mint 35 nappal, akkor az utazási vállalkozó megfelelő kártalanítást igényelhet, melynek összege nem haladhatja meg az utas által fizetendő részvételi díj összegét.
Utal még a számos sajtóorgánumhoz eljuttatott közlemény arra, hogy panasz esetén azonnal au iroda idegenvezetőjét kell megkeresni, és jegyzőkönyvet kell felvetetni. Arra is bátorítják az utasokat, hogy érdemes fényképeket vagy videofelvételt készíteni, amivel a későbbiekben bizonyítani lehet a panaszokat. A hazaérkezés után a panaszt azonnal be kell jelenteni, s ha az ügy nem rendeződik, javasolják, hogy forduljanak a békéltető testületekhez.
(Turizmus Panoráma)