Európa számos városában (Bécs, Párizs, Lyon, stb.) már régóta használatban van a közbringa-rendszer, de hamarosan Budapesten is igénybe lehet venni, ugyanis jövőre megérkezik a fővárosunkba is.
A rendszer lényege, hogy a belváros dokkoló állomásaiban várakozó, erre a célra épített egyedi biciklik várják, hogy a városlakók rövid távokra lábuk alá kapják, majd megérkezve egy másik dokkolóban lerakják őket. Az előzetes regisztráció és letéti díj megfizetése után chipkártyánkal egy állomáson kiválasztjuk a megfelelő és jó állapotú kerékpárt, eltekerünk úticélunk felé és az oda legközelebb eső dokkban letesszük. Így nincs szükségünk saját kerékpárra, nincs lakatolás, se karbantartás, cserébe megkapjuk a könnyed és egyszerű közlekedést. A Bicing első fél órája ingyenes, majd onnantól növekvő ütemben fizetünk használatért, így egész napos használat helyett akkor pattanunk fel rá, ha szükség van rá. A Bicinget csak helyiek számára tették elérhetővé, így a turistáknak csak az ábrándozás marad. A lakosság viszont teljes mértékben a tömegközlekedés részének tekinti. A rendszer olyan jól működik, hogy az indulás óta megduplázódott a bicajok száma, több és több dokkoló állomást telepítenek, a nagyon magas hegyek, mint Montijuic vagy Tibidabo kivételével már a város 70 százalékát lefedik - olvasható a Cyclechic blogon. Képekért és részletekért látogasson el a blogra, olvassa el a teljes bejegyzést.
Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.