Játék és információgyűjtés magyar módra
A vállalati marketingtervezők számára, különösen a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán, létfontosságú, hogy tudják: a vásárlók mire vágynak. Az új technológiák eddig is sokat segítettek a gyors felmérések elkészítésében, a magyar IKO New Media azonban most valami újat talált ki.
Az IKO New Media új, vezetékes telefonra alapozott az úgynevezett IVR (interactive voice response) technikák körébe tartozó vállalati promóciós megoldást mutatott be. Az első IVR projektre – amelyet a KIDZ.hu-val közösen dolgoznak ki és vezényelnek le – az Unilever adott megbízást. A „Rexona Önbizalom Akadémia" (RÖA) Görög Zita és Csisztu Zsuzsa közreműködésével jelenik meg a nyilvánosság előtt. Az új marketingtechnológiai megoldással nemcsak a fogyasztók tudhatnak meg többet egy termékről, hanem a vállalatok is vevőikről, miközben jelentősen csökkenthetik kutatási költségeiket.
A cégek a fogyasztók eléréséhez eddig az interaktív módszerek közül főleg az SMS-t választották, illetve ezen a csatornán keresztül próbáltak visszajelzéseket szerezni egy termékről vagy szolgáltatásról. Az IVR azonban nemcsak a vásárlást igazoló egyedi kódok, vonalkódok, blokkazonosítók beküldését teszi lehetővé (például egy nyereményjátékban), hanem a szolgáltatást igénybe vevő cégek minőségi, szöveges információt kaphatnak termékeikről és fogyasztóikról . Ráadásul az eddigi kutatási költségvetések töredékéért, olyan fogyasztók is elérhetők, akik különböző okokból idegenkedtek a mobilos válaszadástól. Egy tízezer fős kutatásnál például a vállalat több százezer forintot takaríthat meg pusztán azzal, hogy nem kell SMS-ben választ küldenie a fogyasztóknak.
A „Rexona Önbizalom Akadémia” esetében például egy vezetékes telefonszámon – ami persze mobilról is hívható – olyan fogyasztók is részt vehetnek a promócióban, akik eddig idegenkedtek az SMS alapú játékoktól, vagy nem volt mobiltelefonjuk. A promóció abból a szempontból szokványos, hogy egy női kozmetikai termék vonalkódjának számát kell beküldeni, azonban – többek között – a kódbeküldés mellett hangüzenetet is hagyni kell, amelyben egy „tipikus” döntéshelyzetet kell elmesélni a RÖA számára, ahol különösen fontos lett volna a telefonáló számára az önbizalom, de nem volt elég magabiztos. A promóció során a zsűri négy- négy nyertest választ ki az elmesélt történetek alapján, akik az akadémia Önkifejezés-Kapcsolatteremtés, valamint Stílus-Megjelenés kurzusain vehetnek részt.