Az eBay a legnépszerűbb online márkanév
Egy felmérés szerint az online aukciós oldal megítélése a legjobb a neten. A legrosszabb eredményt a McDonald's érte el.
Az Envisional nevű vállalat – az FTSE-100 száz cégét érintő - DEX index nevű elemzése alapján a legpozitívabban az eBayhez állnak a felhasználók. A cégek listáján a legjelentősebb vállalkozás a Microsoft volt, amely azonban a válaszadók szerint a hatodik legnegatívabb megítélésű cég volt.
„Az internet gyors ütemben közeledik a televízióhoz a fogyasztói viselkedés feletti befolyás terén, ezért a nagy márkanevek számára nem közömbös, hogy cégük milyen megítélésnek örvend az internetezők körében” – nyilatkozta a BBC-nek Ben Coppin, az Envisional vezetője. „Az ilyen kaliberű cégeknek nagyon nehéz bármiféle használható információt beszerezni arról, hogy márkanevükhöz hogyan viszonyulnak a felhasználók.”
Az eBay nemrégiben tévés reklámkampányt indított Angliában, s ennek eredményeként bevételei is megugrottak. A PayPal online fizetési rendszer bevezetésével az eBay bevételei meghaladták az egymilliárd dolláros határt. A cég a fejlődő piacokra – például Kínára – koncentrál, hogy további felhasználókkal bővítse aukciós szolgáltatásait.
A McDonald’s már tavaly is sokat szerepelt a hírekben a független filmes Morgan Spurlock SuperSize Me című alkotása kapcsán. Emellett az úgynevezett McLibel-ügy miatt is sokszor került a sajtó kereszttüzébe. Az angol történelemben ez az eset a leghosszabb ideje húzódó jogi ügy. A gyorsétterem-lánc egészségesebb menük bevezetésével próbált válaszolni a bírálatokra.
A Microsoft a Windows XP javítási csomagja miatt volt gyakran beszéd tárgya. A redmondi óriás havonta ad ki közleményeket, amelyben felhívja a felhasználók figyelmét az esetleges biztonsági résekre az operációs rendszeren belül.
A felmérés szerint azonban a felhasználók az ilyen esetektől függetlenül lesznek egyre felvilágosultabbak az online márkanevekkel kapcsolatban, s egyre több internetes naplóban, blogban lehet találkozni ezek említésével.
A Verdict piaci elemző cég szerint az internet volt tavaly a leggyorsabban fejlődő kiskereskedelmi szektor. Az adatok szerint négyből egy vásárló költötte a pénzét online.