Melyik főzőshow nyer a csatornák versenyében?
Az év ötödik hetének nézettségi mutatói nem hoztak számottevő változásokat az előző időszakhoz képest. De mi van azokkal a – legtöbbször szót sem kapó - műsorokkal, amelyek sem szakítani, sem bukni nem szoktak? Áttekintés.
Az év - január 31-től február 6-ig tartó - 5. hetének hétköznapjain az RTL Klub főműsoridős programkínálata volt a legvonzóbb, ennek csúcspontján több mint kétmillióan nézték naponta a Legyen Ön is milliomos!-t a Fókuszt és a Barátok közt-öt, majd szombaton az Activity-Tények-Magellán, illetve vasárnap a Napló múlta fölül vetélytársait - legalábbis ez derül ki az AGB Hungary mérőszámai alapján összeállított heti eredményekből. A Jóban-rosszban, úgy fest, stabil, egymillió feletti állandó nézőtábort szedett össze az elmúlt időszakban. De vajon hoz-e Havas Henrik nézőt a Mokkának, vagy legyőzik-e Gyárfás Tamásék a konkurenciát, valamint fennmarad-e valaki, hogy lássa az éjjeli Propagandát Tillával? No és lenyomja-e Stahl konyhája a Receptklubot?
Ami a reggeli műsorsávot illeti, az MTV-n jelentkező Napkelte, dacára a furcsa ízléssel berendezett stúdiónak, s az - egyébként nem túl népszerű -politikusok haknizásának, valóban minden álló nap felülmúlja vetélytársait. Szombaton reggel hattól kilencig például egészen tiszteletreméltó, 449 ezres nézőszámot érnek el Lakat T. Károlyék, de hétköznap is 270-300 ezer nézőt érnek el, akiknek azonban legfeljebb egynegyedük tartozik a 18-49-éves, kereskedelmi szempontból fontos célcsoporthoz. Összehasonlításképpen: a TV2 – hét órakor kezdődő - Mokkája csupán 240-280 ezer nézőt vonz, de ezek több mint egyharmada a fiatalok közül kerül ki. Az ennél is alacsonyabb nézettséget (190-220 ezer fő) hozó RTL Klubos Reggeli esetében pedig a fiatalabb korosztály aránya esetenként magasabb (50 százalék feletti), mint az ezen kívül esőké.
Mélyen hallgatunk róluk, pedig a főzőműsorok piacán is ádáz küzdelem folyik. Kovács Lázár és Stahl Judit feszülnek egymásnak a konyhában, s jelen állás szerint a TV2 volt híradósának főzőtudományát 84 ezerrel több ember (473 ezer) nézi végig a fotelból, mint amennyien Kovács Lázár és Kaszás Géza összeszokott szakács-színész párosára kíváncsiak. (Összehasonlításunkban a két műsor vasárnapi adásai szerepelnek, hiányoznak azonban a Receptklub fentieknél alacsonyabb nézettséget hozó, hétköznap délelőtti epizódjai.)
Bár a Propaganda című kulturális magazint a kereskedelmi televíziózásban népszerű Till Attila vezeti, a TV2 mégis talált két elképesztő műsorsávot a sugárzására. A szerda éjjel 1 órától leadott részeket ugyanis a következő hét szerdáján hajnali hatkor ismétlik, így talán nem csoda, ha az előbbit választók összesen 78 ezren voltak az év ötödik hetében. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a fél órával későbbi RTL-es Találkozások című „sztármagazin” miatt - műsorsávtól függetlenül - 140 ezer ember maradt fenn éjszaka.
Hogy más, a köztelevízión sugárzott műsorokról is essék szó: Tornóczky Anita sokat szapult T-akták című riportműsorát csütörtök délután 164 ezer ember látta, a Gang című kulturális talk-showt péntek este 185 ezren követték figyelemmel, míg a Rakott című kultúrmagazint kedd este 135 ezren. Az MTV legnépszerűbb műsora ugyanis az előző héten (is) a Névshowr volt 1,72 millió nézővel, míg a három csatorna versenyében a vasárnap este sugárzott TV2-s Napló volt 2,55 millió nézőjével a legnépszerűbb.
A teljes hét egy-egy műsorpercére eső átlagos nézőszámot vizsgálva kiderül: az RTL Klub a főműsoridős percekben továbbra is magasabb átlagot produkál, mint vetélytársai, az egész napra vonatkozó átlagadatokat vizsgálva azonban a TV2 beérte konkurensét.