2005. január. 17. 20:15 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. január. 17. 20:37 Média

Gyurcsány sztorijai 1,4 millió embert érdekeltek

Az első magyar miniszterelnöki show-fellépésre ugyan többen voltak kíváncsiak, mint a vele egyidőben sugárzott műsorokra, a „száznapos” Gyurcsány Ferenc vicces történetei iránti érdeklődés azonban egy átlagos Barátok közt-nézőszám közelébe sem ért - derül ki az AGB Hungary nézőszám-statisztikáiból.

Nem kezdett rosszul a TV2 az újév második hetében: Szulák Andrea mindjárt hétfőn a miniszterelnökkel az oldalán igyekezett felülmúlni a konkurens csatornák nézettségi mutatóit, ami részben sikerült is neki, hiszen műsorát többen (1,4 millióan, akik közül 574 ezren a 18-49-esek körül kerültek ki) követték, mint az azonos időben az RTL Klubon sugárzott Karantén című thrillert. Ugyancsak TV2-sikernek mondható, hogy a csatornán 20 órától vetített A fiúk mindig csak azt akarják című német tinivígjátékot a legtöbb (773 ezer) fiatal néző látta hétfőn.

Kedden az RTL fordított, a Legyen Ön is milliomos! a legnézettebb keddi műsor lett, a Barátok közt pedig a legtöbb fiatal nézőt (881 ezret) szögezte a képernyők elé. A nap meglepetése a királyi televízió Önök kérték című kívánságműsora, amelyet éppen annyian láttak, mint előző nap Szulákot, bár túlnyomó részük a 18-49-es, kereskedelmileg fontos korcsoporton kívül esik.

Az RTL Klub kora délutántól induló műsorfolyama szerdán is több nézőt vonzott, mint más csatornák műsorai. Érdekes módon viszonylag előkelő helyezést ért el ugyanakkor a TV2-n leadott A Mikroszkóp fantomja című ’közéleti kabaré’ is, ezt ugyanis 1,79 millió néző látta, 738 ezer fiatal nézője pedig éppen csak elmaradt a vetélytárs csatornán futó „Sheena a dzsungel királynője” című kalandfilm 739 fiatal nézőjétől. Az MTV ezen a napon az elhunyt Bessenyei Ferenctől vett végső búcsút; a legendás színész temetését több mint kilencszázezren követték a televízión keresztül.

Csütörtökön egy másik, két és fél éve elhunyt nagyság, Hofi Géza tűnt fel a képernyőn: az MTV ismétlésén 1,07 millió néző nosztalgiázott. Vágó István vetélkedője ezalatt az RTL-en 2,14 millió nézőjével különösen jól szerepelt, csakúgy mint pénteken, amikor némileg alacsonyabb nézőszámot hozva ugyan, de legyőzte a TV2 ellene kiállított vetélkedőjét, az Áll az alkut.

A szombat este a TV2 fölényét hozta, Bochkor Gábor a Csaó, Darwin!-ban 1,87 millió 18-49-es néző előtt vezényelte le a kiskeblű, valamint nagykeblű nők küzdelmét, amelyet egyébként előbbiek nyertek.  Az ezt megelőző Szulák Andrea vezette Activity még ennél is több embert érdekelt, és szombat este a teljes lakosság körében még a Tények és a Magellán is megverte a vetélytárs produkciókat.

A hét utolsó napján a TV2 hír- és magazinműsorai ugyancsak jól szerepeltek, a Napló például 2,48 milliós nézőtáborával (köztük 1 millió 18-49-essel) a hét legnézettebb műsora lett, a fiatalok között pedig a közvetlenül őt követő Peacemaker című George Clooney-akciófilm is népszerűbb volt, mint a Jurassic Park vele egyidőben az RTL-en sugárzott második része.

Bár a fentiekből úgy tűnik, a TV2 kezd magára találni, az egész heti adatokat vizsgálva az RTL Klub mind a teljes lakosságot, mind a 18-49-es korosztályt figyelembe véve továbbra is vezetőnek mondhatja magát, azaz: műsorainak egy-egy percét átlagosan mindig több ember látta, mint bármely más vetélytársáét. 

hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.