TakerOne szerint az átfestő rákényszerítette a saját véleményét mindenki másra.
Csütörtök reggelre eltűnt Bud Spencer tavaly, a halála napján elkészült portréja a III. kerületi graffitis "legálfalról", valaki fekete festékkel fújta le, s egy René Magritte-festményen szereplő szöveg parafrázisát írta a helyébe. Az olasz színész néhány rajongója úgy érezte, ezt nem hagyhatja annyiban, s a délután folyamán megpróbálták higítóval leoldani az arcképre felvitt festékréteget. A mentőakció során előbukkant ugyan Carlo Pedersoli arca, de az alkotás – akárcsak a híres spanyol "moncsicsi-Krisztus" – már csak árnyéka önmagának.
Nem ez volt az első alkalom, hogy a TakerOne művésznéven alkotó graffitis Spencer-portréját megbolygatták: a TV2 Édes Élet című műsorának forgatásán korábban Lagzi Lajcsit is ráfújták annak fekete részére. Az olasz színész rajongói ezt is felháborodással fogadták.
Mindezek kapcsán TakerOne a Facebookon tett közzé egy bejegyzést, amelyben leírta, mit gondol az utóbbi napok történéseiről. A TV2-s esetről szólva úgy fogalmazott: nem lett volna botrány belőle, ha a Lajcsi-graffiti nem fekete háttérrel készül, mert nem olvadt volna egybe a már ott lévő alkotással.
Az átfestéssel kapcsolatban is megengedőbb volt, mint a Spencer-rajongók.
Tény, hogy a filatorigáti fal nem emlékfal. 2006-tól kezdődően több mint 25 alkalommal festettem egyébként arra a falra, és az alapos szemlélő megállapíthatja, hogy jelenleg nincs kint 25 rajzom a Filán. Ennek az az oka, hogy rendkívül korlátozott hely áll rendelkezésre, így az a normális eljárás, hogy cserélődnek a rajzok, tehát ha valaki festeni akar oda, akkor valaki más munkájára fest rá, ezzel pedig vállalja azt, hogy hónapokon, heteken, vagy akár napokon belül az ő munkájára is ráfestenek. Érdemes megjegyezni, hogy a portré talán rekordideig volt érintetlen azon a falon, és azt gondolom, hogy ez Bud Spencer személyének szóló tisztelet jele volt."
Megjegyezte azonban, hogy lehetett volna kicsit elegánsabb is az, aki átfújta a képet:
Ugyanakkor azt is gondolom, hogy ebben az esetben egyik ember nézőpontja nem értékesebb a másikénál. Személy szerint nekem nem az a problémám, hogy eltűnt a falról a portré, hiszen a fentiek szerint erre számítottam. Viszont azzal, hogy valaki ilyen nem túl elegáns módon fejezte ki magát az ügyben, pontosan azt tette, mint ami ellen, ha jól sejtem, tüntetőleg kívánt fellépni: rákényszerítette a saját véleményét mindenki másra, méghozzá anélkül, hogy bármilyen további értéket adott volna a dologhoz. Aligha javít az ügyön a kínossá sikerült művészettörténeti utalás."
TakerOne a tanulságot is levonta a történtekből:
amíg valami, ami más(ok)nak fontos, vagy mást jellemez, nem okoz kárt senkinek, addig fogjuk vissza a bennünk rejlő, szükségszerűen hibásan abszolútnak vélt igazságérzetet, és próbáljunk meg tisztelettel kezelni másokat, és tisztelettel kinyilvánítani a véleményünket."
Az alkotó azzal zárta sorait, örül annak, hogy sok embernek örömet okozott a portréval, így "minden ok megvan optimistának lenni, ha arról van szó, hogy lesz-e hosszú távon Bud Spencer-portré Budapesten".