Február 15-én startol az HBO-n a Bakelit című sorozat, amely a 70-es évek szextől, drogoktól és rock'n'rolltól sűrű világába enged betekintést egy lemezkiadó vezetőjének szemén keresztül.
Szinte napra pontosan egy hónappal a sorozat HBO-s premierje előtt debütált New Yorkban a Bakelit egy gálavetítés keretei között, ahol az a ritka helyzet állt elő, hogy a vörös szőnyegen a készítők sorai között még a főszereplőknél is nagyobb sztárokat találunk: Mick Jagger és Martin Scorsese, valamint az író Terence Winter is tiszteletét tette a premieren.
A Bakelit első részét – mely közel kétórányi észvesztésre hívja a nézőket a szex, a drogok és a rock 'n' roll Bermuda-háromszögében – Scorsese rendezte, csakúgy, mint annak idején a Gengszterkorzó nyitányát is, azonban nem ez az egyetlen szál, amellyel a két sorozat kötődik egymáshoz. A mindkét szériát showrunnerként és íróként is jegyző Terence Winter elárulta, hogy a Bakelit már közel egy évtizede tervben volt.
A korai tervek szerint nem is sorozat lett volna a Bakelit, hanem egy közel háromórás, epikus film, amely a könnyűzene 40 éves periódusát ölelte volna fel, ám az időzítés nem volt éppenséggel a legmegfelelőbb. 2008 körül már kezdett sínen lenni a projekt, amikor is a gazdasági válság keresztbe tett nekik, és egy nagyszabású zenés mozi a lemezkiadás fejlődéséről és viszontagságairól már nem tűnt olyan jó ötletnek. Ekkor került képbe viszont a Gengszterkorzó, amelynek éppen a nagy gazdasági világválság előzményei, kirobbanása és utóhatásai adták meg a társadalmi díszletet. „Úgy gondoltuk, hogy ha már úgyis fejlesztés alatt áll a Gengszterkorzó, inkább azt kellene átgyúrnunk sorozattá, és mint kiderült, ez remekül működött is” – mondta el Winter.
A legendás maffiózókat felvonultató sorozat 2014-es fináléjával azonban végre Winter és Scorsese is szabaddá vált, így immár minden figyelmüket a Bakelitnek szentelhették, amelynek végül szintén változtattak a formátumán, és inkább a kis képernyőn, az HBO égisze alatt hozták tető alá a projektet.
A történet az American Century nevű lemezkiadó körül bonyolódik, amelynek főnöke, Richie Finestra (Bobby Cannavale) szinte a semmiből hozta létre anno a céget, ám a jelenlegi drog- ás alkoholproblémái miatt a vállalat csillaga egyre inkább leáldozóban van, hiába próbálnak annak munkatársai (Ray Romano, Juno Temple, Max Casella, P. J. Byrne) minden tőlük telhetőt megtenni, hogy megpróbáljanak lábra állni. A sztori a korszak összes mocskos jogi, könyvelési és tárgyalási technikájába betekintést ad, ami csak előfordult a zeneiparban, az előadók átverésétől és kizsákmányolásától kezdve a könyvelés manipulálásáig bezárólag.
Richie feleségének, Devonnak (Olivia Wilde) és a feltörekvő Jaime Vine-nak (Juno Temple) szerepében erős női karaktereket is kapott a sorozat, noha a Led Zeppelin-éráról írott könyvekben sokszor vagy grupikként vagy elhódítandó trófeaként ábrázolták inkább a nőket.
Persze Winternek a kisujjában van a szakma, hiszen minden idők egyik legjobbnak tartott sorozatában, a Maffiózókban is vezető-forgatókönyvíró volt már, és Emmyt is kapott, A Wall Street farkasának szkriptjéért pedig Oscarra is jelölték.
A Bakelit február 15-től hétfőnként lesz látható az HBO-n és az HBO GO-n.