A film, ami "nem hagyja a nézőt kényelmesen hátradőlni"
Fliegauf Bence filmjéről, a Csak a szélről közölt méltató kritikát hétfőn a Der Standard című osztrák napilap, megállapítva, hogy az alkotás nem hagyja "kényelmesen hátradőlni" a nézőt.
A Csak a szél "egy aktuális, erősen átpolitizált témát olyan filmes formában dolgoz fel, amely többet vár el a nézőtől, mint hogy kényelmesen megelégedjen saját megdöbbenésével. Egyúttal a rendező több szimpátiát közvetít szereplőivel, mint a legtöbb, a tragikusra sokkal inkább kihegyezett film" - írta a vezető osztrák liberális lap az Ezüst Medvével és számos más európai filmdíjjal kitüntetett alkotásról, amely a következő napokban a bécsi Viennale filmfesztiválon is látható. A Berlini Filmfesztivál zsűrijének nagydíja "több, mint megérdemelt" jutalom volt az alkotásért - olvasható a cikkben.
A belga Dardenne-fivérek filmjeinek védjegyét, a szereplőt a válla felett követő kézikamerát Fliegauf Bence és Lovasi Zoltán operatőr saját, lírai interpretációban használja - írta a kritikus.
A lap értékelése szerint Fliegauf filmje kifinomultan érezteti a mindennapos fenyegetést. Ennek érdekében a nézővel soha nem közöl többet, mint amit szereplői tudnak. Csak egyszer használ párbeszédet arra, hogy nyíltan bemutassa a mindennapos cigányellenességet. A két rendőr közötti jelenet az egyetlen megalkotottnak ható rész a filmben, mert itt a nézőhöz beszélnek, és nem közvetlenül az ábrázolt valóságból vezethető le - írta a lap.