Kisföldalatti is jár a közlekedési múzeumban
Működő és a legkisebb részletekig pontos millenniumi földalatti vasútmodellel gyarapodott a Szabad a pálya című kiállítás a közlekedési múzeumban, Budapesten. A dualizmus technikatörténetét bemutató tárlatról csütörtökön szakmai konferenciát tartottak.
A legkisebb részletekig pontos, 1:16 méretarányú a modell, amely az 1896-ban elkészült Millenniumi Földalatti Vasút egyik fémburkolatú kocsijának mása. Az egyedi építésű, magántulajdonban lévő modell egy majdnem négyméteres pályán jár - mondta Domonkos Csaba, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum kommunikációs referense.
A Millenniumi Földalatti Vasút – eredeti nevén Ferenc József Földalatti Villamos Vasút Rt. - 1896. május 2-án nyílt meg, Európa második földalatti vasútjaként, korábban csak Angliában épült hasonló vasút. A 3,7 kilométer hosszú vonal rekordgyorsasággal, kevesebb, mint két év alatt készült el.
A Szabad a pálya című kiállítás a dualizmus technika-, és ipartörténetét mutatja be, ezért a csütörtöki konferencián elhangzott előadások javarésze a kiállítás létrejöttéről szólt, a kiállításhoz kapcsolódó háttérkutatásokat most először mutatták be - mondta Domonkos Csaba.